Hej!
Mitt första inlägg här men har hittat många svar på frågor här så tänkte att jag testar.
Har ett avlopp som går ut i ett minireningsverk.
Har haft lite problem med stopp men som har lyckats lösa med rensvajer men nu har det uppstått ett stopp/problem som jag inte blir klok på..
Vattnet från huset vill inte rinna ut pga någon anledning.
Hat testat spola och köra vajer och från reningsverkets håll går det igenom hela vägen men när jag kör från husets håll kommer jag inte igenom och det tar tvär stopp..
Hur är detta möjligt?
Är ungefär en sträcka på 8 m och ungefär 4 m in som problemet är..
Någon som vet vad detta fenomen kan bero på eller vad problemet kan vara?
Hat hållt på i 1 vecka nu varje dag efter jobbet men börjar bli trött och sliten på det här nu..
 
Kan det vara nåt rör som delat på sig så när du kör från ena hållet fastnar du inte, men från andra hållet fastnar du?
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Kan det vara nåt rör som delat på sig så när du kör från ena hållet fastnar du inte, men från andra hållet fastnar du?
Det va min tanke också men personen som grävt ned avloppet påstår att det inte borde ha hänt då det är begravt under massor av isolering, singel och massa men det kanske kan hända ändå?
Lutar mot att skaffa någon form av kamera för att filma avloppet men man är ju inte gjord av pengar 🫠
 
M masive skrev:
Det va min tanke också men personen som grävt ned avloppet påstår att det inte borde ha hänt då det är begravt under massor av isolering, singel och massa men det kanske kan hända ändå?
Lutar mot att skaffa någon form av kamera för att filma avloppet men man är ju inte gjord av pengar 🫠
Kamera är nog en bra idé, men köp inte billigaste möjliga. Det gjorde jag och den är totalt värdelös!

Det kanske går att hyra nån?
 
M masive skrev:
Hej!
Mitt första inlägg här men har hittat många svar på frågor här så tänkte att jag testar.
Har ett avlopp som går ut i ett minireningsverk.
Har haft lite problem med stopp men som har lyckats lösa med rensvajer men nu har det uppstått ett stopp/problem som jag inte blir klok på..
Vattnet från huset vill inte rinna ut pga någon anledning.
Hat testat spola och köra vajer och från reningsverkets håll går det igenom hela vägen men när jag kör från husets håll kommer jag inte igenom och det tar tvär stopp..
Hur är detta möjligt?
Är ungefär en sträcka på 8 m och ungefär 4 m in som problemet är..
Någon som vet vad detta fenomen kan bero på eller vad problemet kan vara?
Hat hållt på i 1 vecka nu varje dag efter jobbet men börjar bli trött och sliten på det här nu..
Jo men en vajer är rena ärtbössan.
Man kan investera i en egen spolslang till ett högtrycksaggregat.
Typ den här:
https://www.biltema.se/bilvard/maskiner-for-bilvard/hogtryckstvattar/rorrensare-75-m-2000045686

Sen måste man då använda en sådan här slang med förstånd eftersom man kan fastna.
 
  • Gilla
masive
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Kamera är nog en bra idé, men köp inte billigaste möjliga. Det gjorde jag och den är totalt värdelös!

Det kanske går att hyra nån?
Okej, det va det jag var rädd för..
Ska kolla upp vad det kostar 🙂
 
  • Gilla
Klass0n
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.