Har fått offert på stommonterat timmerhus på ca 85 kvm och
tänkte se om det är någon som har några åsikter huruvida priset är bra eller dåligt...
610 000 kr för
gjuten grund (ex.markarbete,sprängning etc) stomresning, leverans.
tak med råsponten och vindskivor ( ex tegel, vill lägga shingel själv.)
inga dörrar el fönster ingår.

bifogar bild på huset.

tycks?
 
  • martinskiss2b_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej swecul. Angående priset så har jag ingen aning, är dålig på sånt, men jag antar att det är rätt så bra. Antar även att det är ett maskintimrat hus, kanske från en östländsk producent?

I alla fall så tycker jag huset ser trist ut, för mycket tjoller, som det brukar vara på maskintimrade hus (om det nu är det) och när det är upptimrat så kommer det se dött och kallt ut eftersom det inte finns någon oregelbundenhet i varken långdrag eller knutkedjor, eller bilning för den delen, om det nu erbjuds..

Mitt tips är(fortsatt förutsatt att det är maskingjort): Att Du tittar runt hos hantverkare, timmermän som bygger traditionellt, för hand alltså. Börja även titta på olika timmerhus, titta då på långdrag, knutkedjor, knutskallar, vilken typ av knut.

Om du nu gör detta så kommer du förhoppningsvis upptäcka det otroligt vackra hantverket som nu på senare år ersatts av planktimmer och frästa stockar.

Gå in på denna hemsida http://www.svenskatimmerhus.com/new/start.asp och välj tillverkare så hittar du någon nära dig som kan ge tips och råd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.