Hej hej, jag är en tjej från norbotten som drömmer om ett nytt hus. Jag har man, och 5 barn så det läs bli ett stort hus :). En av funderingarna är att köpa en byggsats med stomresning. Allt beror ju på kostnader, men undrar om det finns någon därute som är mitt uppe i en sådan process eller just blivit färdig. Hittar en hel del inlägg i byggahus.se om detta, men allt jag hittar är flera år gammalt....
 
Hej och välkommen till forumet. Om du preciserar en fråga lite noggrannare tror jag att du får bättre svar. Jag har ingen erfarenhet av att köpa byggsats och stomresning.
 
jo det kan jag ju försöka :) Saken är den att vi fastnat för ett myresjöhus, kärngården närmare bestämt, men jag antar att den kostar en hel del om man ska ha den nyckefärdig. Och både jag och min man är händiga i den mån att vi reser väggar (inomhus), lägger golv, tapetserar, bygger altan och så vidare. Nu är min fundering om man skulle kunna bygga huset själv, utan då själva stomresningen och då självklart våtrum. Har mailat myresjöhus i min region (Luleå) om priser för detta men inte fått svar, har väl antagligen semester där. Men finns det någon som bygger med myresjöhus, och endast köpt stomresning? Nu vet jag inte riktigt vad det innebär med stomresning för myresjöhus då det verkar vara olika hos olika leverantörer..
 
hm, oki...verkar inte vara nån som har erfarenhet av att anlita endast för stomresning :) eller så kanske jag har preciserat mig väldigt otydligt...
 
Grannen var med och gjorde en del själv på sitt Myresjöhus, så nog går det.

Protte
 
Vittjärvshus kör ju bara stomme om man vill och efter egen ritning så det kan ju vara ett alternativ... Annars kan man ju höra med lokala snickare också som kör stomrest...
 
När vi kollade på hus så tänkte vi också på det att spara en del pengar genom att göra en del saker själva. Vad vi kom fram till var då att om man vill göra det så är det bättre att köpa hus från ett företag som säljer stomresta hus (som t.ex. Fiskarhedenvillan, Villa Varm m.fl.) än att köpa ett nyckelfärdigt där man tar bort en del saker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.