Hej!

Jag är intresserad av ett övervakningssystem som fungerar som följande beskrivning:


Hus1:
- Server för all videos/bilder som tas 2-3 dygns lagring.
- 1-2st skärmar där all övervakning kan ses och styras enkelt.

Hus 2: Flera mil bort och skall enbart ha 1-2 kameror som skickar allt till hus1

Hus 3: Flera mil bort och skall enbart ha 1-2 kameror som skickar allt till hus1

Hus 4: Flera mil bort och skall enbart ha 1-2 kameror som skickar allt till hus1


Ingen månadsavgift eller molnlagring. Utan allt skall skickas till hus 1 och sparas där.


Någon som kan något bra alternativ för detta lite större bevakningssystem?
Jag tycker att de flesta system inte riktigt uppfyller alla krav och har blivit lite trött på att hitta egna lösningar när det säkert sitter någon här med hela lösningen direkt.

Tack på förhand!
 
Funderar på en Unifi Protect lösning i blivande huset. Tror även detta skulle fungera i ditt fall med det kräver att du kör UPN.

Ingen aning om det är prisvärt men teoretiskt bör det fungera. Så då har du iaf en lösning att ställa mott alternativen.

Hus 1
  • UniFi Protect Network Video Recorder
  • Unifi kameror
  • Någon UnifFi enhet som stödjer VPN

Hus 2-4
  • Någon UnifFi enhet som stödjer VPN
  • Unifi kameror
 
T Tinototem skrev:
Funderar på en Unifi Protect lösning i blivande huset. Tror även detta skulle fungera i ditt fall med det kräver att du kör UPN.

Ingen aning om det är prisvärt men teoretiskt bör det fungera. Så då har du iaf en lösning att ställa mott alternativen.

Hus 1
  • UniFi Protect Network Video Recorder
  • Unifi kameror
  • Någon UnifFi enhet som stödjer VPN

Hus 2-4
  • Någon UnifFi enhet som stödjer VPN
  • Unifi kameror
Har du något exempel på detta? Låter väldigt bra!
 
Hur är dina hus uppkopplade?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Hur är dina hus uppkopplade?

Fiber i alla
 
Ok.

Unifi lösningen är säkerligen värd att titta närmare på.

Jag kör Hikvision kameror och en NVR från samma ställe.

Ett tredje alt är ju ip-kameror vilka som helst (hikvision eller dahua kanske) och sedan en server med BlueIris). Men du sa att du ville ha något "färdigt" och då är nog inte Blueirisalternativet något för dig.

Generellt är nog nätverkslösningen det krångligaste för den som inte redan kan. Skulle jag ha övervakning i flera hus ville jag ha VPN mellan alla siter och även om det inte är skitsvårt så är det ju lite meck innan det funkar.....
 
A AndersL83 skrev:
Har du något exempel på detta? Låter väldigt bra!
Inga konkreta exempel. Vet att Unifi har stöd för VPN och deras site-to-site kanske är lösningen?
Lite snabb googling sa att detta var möjligt och det känns rimligt att få du alla enheter under samma VPN så bör alla kunna ansluta till en och samma Unifi Protect.
 
axis har definitivt prylar för jobbet men de kan tyvärr ta betalt därefter också
 
Shinobi kör jag. Lite pill med egen server och så men svårt att motivera inköp av ny hårdvara då jag redan har kapabla saker.
 
Hej! testa milestone, har du bara korrekta ipadresser på kamerorna o rätt uppsatta nätverk, så är Milestone gratis med 8 kameror,
Finns även Bosch VMS men dom gillar ju mest Bosch kameror, oxå gratis.


//Goerana
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.