Tänkte investera i en åkgräsklippare, och priset på dem är ju som guld tackor i samma storlek.
Täcker hemförsäkringen den överhuvud taget och hur mycket måste man låsa fast den ? finns det krav på lås till skjulet ?
 
Det finns bara ett svar: ställ frågan skriftligt till ditt bolag och spara svaret.
Jag hade en skada för länge sen och då hade jag frågat när jag tecknade försäkringen men när skadan väl kom några år senare var det annat som gällde.
Då ringde jag som potentiell ny kund och frågade igen och fick samma svar som första gången. säljarna och skadereglerarna hade lite olika åsikt.
 
Plocka ur startnyckeln. Har aldig hört talas om någon som tjuvkopplat en gräsklipppare..:D Knuffar upp den på en trailer med handkraft gör man definitivt inte.
 
styrman1 skrev:
Det finns bara ett svar: ställ frågan skriftligt till ditt bolag och spara svaret.
Jag hade en skada för länge sen och då hade jag frågat när jag tecknade försäkringen men när skadan väl kom några år senare var det annat som gällde.
Då ringde jag som potentiell ny kund och frågade igen och fick samma svar som första gången. säljarna och skadereglerarna hade lite olika åsikt.
Lite roligt att du säger så, letade 20min efter mailadress på Trygghansa. (det finns inte så döva och stumma kunder göra sig icke besvär) De hänvisar bara till deras telefon. De har en Q&A där det står "hur skickar man epost till Trygghansa?" svaret blev - vi har utvecklat vår nättjänst så att du kan beräkna kostnader själv, allt annat är telefon, typ ...
 
mycke_nu skrev:
Plocka ur startnyckeln. Har aldig hört talas om någon som tjuvkopplat en gräsklipppare..:D Knuffar upp den på en trailer med handkraft gör man definitivt inte.
Nä det kan ju vara lite jobbigt, tänkte inte på det, sätter på en kätting för säkerhets skull så blir det ändå jobbigare att släpa med skjulet :)

Startnyckeln är ur ! (har en 4-åring)
 
Försäkrade min hos LF, handläggaren klassade den som traktor istället men det står fabrikat, modell m.m , enligt honom så var det bästa sättet.
Ps. så länge startnyckeln är ur så spelar det tydligen ingen roll vart den står om den blir stulen eftersom det inte finns krav att ha lås klass XX på en traktor, allt enligt handläggaren. Dessutom så är den trafikförsäkrad, om det nu behövs.
 
kolla alltid noga med erat försäkring bolag,det råder en fjungel på dessa härute.
vissa tar med den och andra inte,så kolla och skriv gärna in den på tilläg i eran villa försäkring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.