Någon som vet var man kan finna fasadsiffror som är enkla och stilrena i formen samt riktigt STORA. De pyttesiffror jag funnit ser så ynkliga ut på vårt höga hus.
 
Om inte priset är det avgörande, så kontakta någon skylttillverkare som arbetar med aluminiumplåt, så skär de ut dina siffror så stora och i den stil du vill ha dem.
Sedan kan du ha dem alu-färgade eller lackera dem i någon rolig färg.

Några tillverkare:
http://www.p3n.se/Skyltsystem/Utomhus/Bokstav/index.html
http://www.skyltarna.com/lindens/bildarkiv_fasadbokstaver.shtml
http://www.benesign.com/Utomhusskyltar/page18.html
http://www.fyris-neon.se/3.html

......du kan Googla vidare med sökordet fasadbokstäver
 
Efter att i ca två år letat efter siffror i samma stil som du nämner gav jag upp... då kommer en trevlig granne till undsättning! Han fixar dessa åt mig, de är utskurna med vatten i rostfritt och det bästa är att de var gratis! Så mitt tips är att beställa. Jag hittade i och för sig en variant på Signal (Mique) i Stockholm men de har bara en fästpunkt och hänger inte rakt, rör på sig av vinden...

Bifogar bild.

/FlitigaLisa
 
  • Brevlda.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
;D dom där siffrorna kan du skicka till mig :) Jag behöver åxo nr 15. Dom var jättefina ;)
 
De var fina! Jag kan ta ettan, för en etta är allt jag behöver... Nog klarar du dig med femman, va?
;)
 
Hej!

Keramix i en stad nära dig (Piteå) har några ganska snygga fasadsiffror - men kanske inte tillräckligt stora? Kan kanske vara runt 15 cm.


FlitigaLisas var riktigt fina ;)

Hälsn
Marge III
 
Marge III skrev:
Hej!

Keramix i en stad nära dig (Piteå) har några ganska snygga fasadsiffror - men kanske inte tillräckligt stora? Kan kanske vara runt 15 cm.


FlitigaLisas var riktigt fina  ;)

Hälsn
Marge III

En pyttesiffra i rostfritt har vi redan. Siffran i sig är snygg men alldeles för liiiiten. Därför vill jag nu ha en STOR etta, vi snackar en halvmeter eller så. ;)
 
Om du ändå ska beställa kanske du ska göra som vi var inne på innan vi insåg att det blir dyrt; vi ville ha "femton", dvs inte siffror utan bokstäver och då gemener (små bokstäver). Ett är ju färre än femton (i antalet bokstäver menar jag). Nu blev det siffror och vi är nöjda, har ju ändå "femton" fast i fönstret vid entrén!

Bifogar bild, men det är svårt att få bra biöder när man fotar fönster!
 
  • entre.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
FlitigaLisa skrev:
Om du ändå ska beställa kanske du ska göra som vi var inne på innan vi insåg att det blir dyrt; vi ville ha "femton", dvs inte siffror utan bokstäver och då gemener (små bokstäver). Ett är ju färre än femton (i antalet bokstäver menar jag). Nu blev det siffror och vi är nöjda, har ju ändå "femton" fast i fönstret vid entrén!

Bifogar bild, men det är svårt att få bra biöder när man fotar fönster!
Jaaa, jag har funderat på "ett"... Det är ett alternativ.
=)
Är ert femton utskuret i ngn sorts självhäftande plast, eller?
Du verkar ha god smak, du råkar inte ha någon liten hemsida eller husblogg man kan få tjuvkika i. *vill se mer*  :)
 
Tackar! Ja, själv gillar man ju sin "smak" och det är alltid kul att få höra att andra gör det oxå!

Ja, "femton" är utskuret ur frostad plast på en firma som sysslar med sådant.

Tyvärr har jag ingen hemsida eller blogg. Vi har ju bott i huset i 2,5 år och jag hade inte en tanke på det under byggtiden, har dock dokumenterat i ett album men det hjälper ju inte dig om du vill se mer... Som tur är har jag mängder av didgitalbilder så skicka ett PM med mailadress så kan jag maila lite bilder!

/FlitigaLisa
 
He Flitiga Lisa!

Wow vad snygga siffror, jag kan gärna ta 5:an men måste komplettera med en 2:a, tror du din granne kan tillverka en kanske och skicka upp den till norra delen av landet!!??

Skämt åsido...dom var kanonfina verkligen, tack för inspirationen.

Förresten det kan nog hända att hela brevlådeanordningen blir kopierad!
Nu ska jag jaga rätt på en som kan tillverka dom!

/Anna
 
Birgijobbar skrev:
En pyttesiffra i rostfritt har vi redan. Siffran i sig är snygg men alldeles för liiiiten. Därför vill jag nu ha en STOR etta, vi snackar en halvmeter eller så.  ;)

Gå till en smed eller en plåtslagare, de borde kunna hjälpa dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.