Någon som har ris eller ros när det kommer till Stihls kombisystem.
Tycker tanken med utbytbara verktyg till en motor låter som en trevlig lösning men ganska ofta så är ju den typen av lösningar bättre på pappret än i verkligheten.

För tillfället är det en trimmer det finns behov av, men om det blir den här lösningen så blir det en lövblås med längre fram och möjligtvis klingan för trädbeskärning.

Bra eller anus?
 
Har trimmertillsatsen och den fungerar bra tycker jag. Har även slyklinga. Har inte kompletterat med mer ännu. Har inte loophandtaget vilket gör att man inte kan ha alla tillbehören. Skulle nog köpa loop idag. Har insett att grenkapen hade varit bra i vissa lägen då vi har en gammal tomt med mycket träd.
 
Har också funderat på en KM 130 R. Priset är dock en smula avskräckande. Tänkte börja med motorn och ett grästrimmerhuvud och det skulle landa på listpris runt 5 600 kr. Något som hittat dem billigare?
 
Kan förhoppningsvis ge en liten recension framåt helgen om det vill sig. Hade vägarna förbi en handlare idag, så passade på att beställa en 130 R med trimmerhuvud samt lövblås.
 
StyrmanBerg,

Har du hunnit prova den än? Skulle gärna läsa en liten recension om du har möjlighet.
 
Jag valde själv Stihl FS 130 istället för denna. Det som fällde avgörandet var att min handlare inte rekommenderade att köra KM 130 med klinga. Stihl hade heller inte klinga som "officiellt" tillbehör till denna. Även om jag sällan kör med klinga vill jag gärna ha den möjligheten.

Fick blåsfunktionen demonstrerad för mig och den var kanon - jag var imponerad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.