Nån som har en liknande maskin som denna som kan läsa av artikelnummer på den. Om jag får det så kan jag läsa manualen på Stigas hemsida nämligen. Tack för det!
 
  • augusti2811.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har tyvärr inget artikelnummer men jag tycker det är fint att du parkerat den hemma inomhus på parketten ;)
 
Den är inte min, och således är det inte min parkett heller, men tack för att du var vaken och såg vida förbi frågeställningen :)
 
Nonkan vet nog. Du kan ju PM:a honom om du har bråttom.
 
Jag skall leta upp min instruktionsbok efter lunchen...
 
Tack, jag väntar på dig då!
Har du en sån där lite gammal med blå dekaler?
 
På min instruktionsbok står det siffrorna 8211-2211-07 om det är till någon hjälp.

Jag fick min svärfars maskin med skuren motor och bytte till en ny B&S 11 hp. Slirar tyvärr lite mycket i vår kuperade trädgård.

Blå dekaler? Ja det kanske det är...
 
Tack, men den gick inte att ladda ner på Stiga. Kanske de inte lägger upp alla äldre bruksar?
 
OK, jag kollade lite snabbt på stiga.se men hittade in nerladdningslänken.

Är det något speciellt du vill veta så kan jag skriva av manualen. Har tyvärr ingen scanner...
 
Nejdå, det är lugnt.
Grejen var den att jag hittat den där klipparen på auktion, och skulle läsa på lite innan jag började bjuda på den. Jag hittade ingenting om varken motorstorlek eller annat på maskinen. Det jag kom fram till via en länk till http://www.servicecentralen.se var att den var äldre än 1993, för då ändrade man drivningen till klippaggregatet. Jag hade lagt 2700:- som förhandsbud på den, och kände att det var väl vad den var värd. Sen lägga några tusenlappar på att fräscha till den med remmar, lager etc.
Men någon trodde nog att den var ny, för den gick för 5400:- :)

Over and out!
 
Du gjorde rätt. En ny motor går på ett par tusenlappar. Ett beg/nytt klippaggregat inte gratis.
 
Nu är ju egentligen tråden avslutad, men ett tips iaf:

Har man artikelnumret på instruktionsboken så är det bara att höra med närmaste ÅF så beställer dom hem den som reservdel. Nu vet jag inte riktigt hur Stiga gör, men på Husqvarna och Stihl så kostar inte böckerna något. Jag tycker det är lättare att ha I-bok tryckt, lite jobbigt att släpa med sig datorn till maskinen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.