hej alla! jag har en stiga villa med briggs stratton 8hp motor. den är lätt att starta men den stänger av sig när man kört en stund . och oftast så är det bara att starta igen men samma problem händer igen efter ca 10min ?? jag slänger med en video [video=youtube;MfBFTWQq-As]http://www.youtube.com/watch?v=MfBFTWQq-As&feature=youtu.be[/video]
 
Skit i tanken? :)
 
Tilltäppt ventilationsöppning i tanklocket?
 
Tanken är ren och har ny bensin, och så har jag testat utan locket till tanken men samma sak händer.
och om förgasaren är skitig så borde det väl vara strul konstant? kan det vara så att det är fel tändstift?? det sitter ett nytt i den från företaget jag köpte klipparen ifrån
 
Dålig tändspole. Kolla hur gnistan ser ut när den är kall och när den lagt av.
 
Membranet!
Ett annat tecken är att något expanderar som resulterar i att den tar tjuvluft eller liknande.
My two cent...
 
Redigerat:
Gällande tändstift skulle jag rekommendera champion cj8 eller motsvarande...

Annars skulle jag som tidigare nämnt gissa på tändspolen..
 
Det blir att testa gnistan i morgon
Och kolla packningar.
 
Nu har jag kollat gnistan och jag tyckte den verkade lite klenare efter motorn la av i jämförelse med när motorn var kall.
men är inte helt säker.
Men jag ska lämna in den på stället jag köpte den! så får dom fixa felet,
En skum grej som hände nu när jag skulle stänga av den med nyckeln var att den fortsatte gå ca 4sek och sen stängas av ???
 
Gräsklipparn går nu :D Det var skit i förgasar koppen och så varvade dom ur den
 
Trevligt! Då var vi inte så fel på det gällande skit ivf :)
 
Gammal tråd men tänkte väcka lite liv i den då jag har lite problem med min åkgräsklippare. Har en Stiga Villa 8 som som går bra tills den blir varm, sen börjar den gå ojämnt för att slutligen stängas av. Sänker jag effekten/varvtalet så går den jämnt, höjer jag varvtalet så börjar den gå ojämnt och dör. Min granne har gjort rent förgasaren så där verkar inte felet vara, någon som har nåt tips på vad det skulle kunna vara?
 
A
M Marcello skrev:
Gammal tråd men tänkte väcka lite liv i den då jag har lite problem med min åkgräsklippare. Har en Stiga Villa 8 som som går bra tills den blir varm, sen börjar den gå ojämnt för att slutligen stängas av. Sänker jag effekten/varvtalet så går den jämnt, höjer jag varvtalet så börjar den gå ojämnt och dör. Min granne har gjort rent förgasaren så där verkar inte felet vara, någon som har nåt tips på vad det skulle kunna vara?
byt tändstift.
 
Maskintok skrev:
byt tändstift.
Har bytt tändstift, det kanske jag skulle skrivit.
 
A
M Marcello skrev:
Har bytt tändstift, det kanske jag skulle skrivit.
M Marcello skrev:
Har bytt tändstift, det kanske jag skulle skrivit.
Hur och med vad rengjorde din granne rent förgasaren?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.