H
Undrar om någon har bytt denna axel i mitten av allt? min remskiva har helt ramlat ned och är lös. Antar att man måste byta hela axeln? har för mig att jag sett någon form av renoveringskit till mittaxeln.,

Någon som har prisex eller tips?

(maskinen från 2001)
 
Krilleman
Sitter det inte kullager innanför remskivan? Då borde det ju rimligtvis inte vara problem att bara byta remskivan.

Mina kullager på just mittaxeln och remskivorna hade skurit (ena iaf) och dessa fick jag inte loss utan lämnade in. 400:- för bytet ville verkstaden ha. Dyrt? Nja, jag var nöjd för dom löste mitt problem!

Men min klippare är ca 10år äldre än din! ;)

edit:
Borde se ut som sid 18, pos 7 här
 
Redigerat:
H
Tack för svar!

Tror dock att axeln tagit lite skada då den skurit. Detta då den varit väldigt lös och slungats fram och tillbaka. Jag köpte hela kalaset med axel, distanser och remskiva. Vi får se om jag byter själv eller lämnar in. Kan vara att vissa delar kanske går att återanvända.
 
H
krilleman_215 skrev:
Sitter det inte kullager innanför remskivan? Då borde det ju rimligtvis inte vara problem att bara byta remskivan.

Mina kullager på just mittaxeln och remskivorna hade skurit (ena iaf) och dessa fick jag inte loss utan lämnade in. 400:- för bytet ville verkstaden ha. Dyrt? Nja, jag var nöjd för dom löste mitt problem!

Men min klippare är ca 10år äldre än din! ;)

edit:
Borde se ut som sid 18, pos 7 här

Har oerhört svårt att hitta bilder på just dessa modeller och remskivan i mitten/axeln. Kan du eller någon annan som har en stiga park från 2000-2005 (eller kanske tidigare) fotografera remiskivan vid axeln (gärna nära) samt lite utåt så jag ser hur det ska vara. Har endast någon sprängskiss men jag får inte riktigt ihop det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.