Hej!

Har en stiga park 2002 -86 el - 89 vet inte riktigt.

Jag har bytt solenoid och säkringshållare men jag kommer inte riktigt ihåg hur kablarna ska sitta, som det är nu så får man tjuvkoppla med skruvmejsel för att den ska starta, går alltså inte med nyckeln..

Någon som har ett elschema?

Någon som har något annat tips eller kan ta en bild på sin park så jag får se vilken kabel som ska sitta var, både i säkringshållaren och på solenoiden?

Tack för svar!!!!!!

Mvh.

Kalle
 
ok inget svar.. Det finns 4 sladdar till säkringarna ( 2 gula 1 grön å 1 vit), Vilken sladd(ar) går till lyktan och till tändningslåset??

Med Vänliga Häsningar /Kalle
 
Hej

Vit, gul, blå går till tändningen.
Gul/grön går till lyktan
Grön går till knappen för lyktan

Så var det iaf på våran stiga park

Hoppas det är till nån hjälp

Har bilder också om du vill ha, har ingenstans att lägga upp dem på!

Mvh Kaj
 
Tjena

Här kommer bilderna

IMG_1608.jpg
IMG_1605.jpg
IMG_1602.jpg
 
Tack så mycket för svar! ska ut å kolla parken nu! hehe
 
Jag fick inte till det, får kolla bättre på onsdag ist. Har tagit några bilder med mobilen:
 
  • foto0014.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • foto0013.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • foto0012.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • foto0011.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lånar tråden litte :)

Vi har en stiga villa 8E av årsmodell -92 och undrar om någon vett vart jag kan få tag på ett elschema till denna??

MVh Fisk
 
  • Gilla
mh97245
  • Laddar…
Jag är också på jakt efter ett elschema till min klippare men jag hittar det ingenstans, kanske hos din/min återförsäljare?
 
kaj_78: På sista bilden till höger om säkringsdosan, hur går sladdarna där?

Fisk: Har du hittat något elschema ännu?

Mvh Kalle
 
Hej lånar denna tråd också!

Har problem med att starta min Villa. Fungerade perfekt i höstas när jag ställde in den före vintern men nu så startar den inte. När jag vrider på nyckeln händer ingenting. Är det någon som har någon aning om vad det kan vara, har ni andra fått fram några elscheman? Batteriet ger 12V så det är inte felet.

Tacksam för tips och råd!
 
Hej StigaVilla!

Det låter märkligt ditt fel.

När jag skulle starta klipparen för ett år sen så startade den perfekt med nyladdat batteri, jag stängde av den.

Senare när jag skulle starta den för att klippa med så klickade det bara, det kom fårn solenoiden, jag köpte en ny, fast själva felet var att batteriet har blivit urladdat!

Du hör inga ljud när du vrider på nyckel? Har du kollat alla kontakter?

/Kalle
 
Tack för alla svar! Nu har jag bytt tillbaka till den gamla solenoiden så allt fungerar!

/Kalle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.