Är det nån som har en Stiga Dino 47 som kan ta en bild på länkarmarna till förgasaren, ser dom ut såhär på er också?

Detta är svärmors gräsklippare som dom ville jag skulle ta en titt på. Men tycker jag blir inte klok på länkarmarna, tycker dom vill inte röra sig korrekt som dom sitter nu. Men det var så att dom hade den till nån annan som inte fick fason på den, jag undrar om denne satt ihop något fel eller om det är så här det ska vara? Det ser ju väldigt snett ut för det första, sen gör det att länkarmen för regulatorn inte kan röra sig vidare väl. Det är som delarna inte skulle passa ihop med varandra.

Närbild på en gräsklipparförgasare med länkarmar som ser snett monterade ut på en Stiga Dino 47.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen motorhuv på en Stiga Dino 47 gräsklippare som visar länkarmar till förgasaren som ser snett utplacerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på länkarmarna till en förgasare på en Stiga Dino 47 gräsklippare, med synligt sneda och misspassande delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Får väl svara på det själv, hittade vart choken skulle kopplas och som jag gissade satt den på fel ställe, skulle gå på framsidan i 90 grader från regulator länken, såklart maskinen inte funkade som den ska.

Nu har jag igång gräsklipparen.
 
  • Gilla
JFrisk
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Får väl svara på det själv, hittade vart choken skulle kopplas och som jag gissade satt den på fel ställe, skulle gå på framsidan i 90 grader från regulator länken, såklart maskinen inte funkade som den ska.

Nu har jag igång gräsklipparen.
Kan du vissa bild på hur regulatorn och choken är inkopplad? Mvh
 
Ska se om jag kan ta några bilder, fått tillbaka klipparen i höst då den inte startar längre av nån orsak, men inte hunnit se på den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.