Hej,

Har en Stiga klippare som startar hur fint som helst, men den orkar inte klippa eftersom motorn inte "varvar upp" som den skall. Jag har bytt luftfilter, soppafilter och tändstift, men det hjälpte inte, någon som har en susning vad jag kan titta på härnäst?
 
På min Stiga Collector 45S var det själva armen till gasreglaget som blivit lös i en led och inte längre överförde kraften från den inbyggda varvtalsregulatorn till förgasaren. Fixades med ny skruv, låsbrickor och låsmutter. Men det kan se lite olika ut beroende på vilken motor det är. På Briggs&Stratton kan det vara problem med membranet i förgasaren om jag minns rätt.
 
J Josth skrev:
På min Stiga Collector 45S var det själva armen till gasreglaget som blivit lös i en led och inte längre överförde kraften från den inbyggda varvtalsregulatorn till förgasaren. Fixades med ny skruv, låsbrickor och låsmutter. Men det kan se lite olika ut beroende på vilken motor det är. På Briggs&Stratton kan det vara problem med membranet i förgasaren om jag minns rätt.
Har inget "gas-reglage", bara en, låt-mig-starta-skiten vid handtaget, det skall vara full gas från början. Vilket inte längre funkar
 
Förmodligen varvtalsregleringen som kärvar eller något länkage mellan den och förgasaren som är felande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.