Den bråkar en del. Ibland så försöker den gå in i laddstationen åt fel håll. Den försöker och försöker i flera timmar. Gräsmattan är helt sönderkört av hjulen.

Dummade sig för en vecka sedan oxå.
Vad kan vara fel?

Har nyss dragit om tråden men ser inget konstigt med det..
 
Menar du att den ibland, men bara ibland, följer tråden motsols när den letar efter laddstationen?
Omdragningen av tråden luktar ju misstänkt. Låter på dig som att det var efter det som den började krångla?
Vad va det för omdragning du gjorde?
 
FredrikF1 skrev:
Den bråkar en del. Ibland så försöker den gå in i laddstationen åt fel håll. Den försöker och försöker i flera timmar. Gräsmattan är helt sönderkört av hjulen.

Dummade sig för en vecka sedan oxå.
Vad kan vara fel?

Har nyss dragit om tråden men ser inget konstigt med det..
Vadå "åt fel håll"?

Förklara gärna lite mer.
 
gör den så helatiden så testa skifta plats på kablarna i laddstationen.
alltså dom 2 som är till slingan.
 
Har bara hänt 3ggr. Kanske efter var 20:e laddning. Klipparn försöker gå in i huset åt fel håll. Dvs i fel riktning. Så den bara studsar mot baksidan går en liten runda och sen försöker den igen. Omdragningen gjorde jag iår. Problemet kom iår oxå. Men jag ser absolut inget konstigt med det. Har bara flyttat huset ett par meter.

Testar jag byta plats på kablarna. Då går den åt fel håll, alltid..

Nu har den funkat i en vecka..
 
När den strular vill klipparn gå hem motsols
 
Erkänner att jag inte har en aning om vad felet kan vara. Men det verkar ingen annan här veta heller så jag låter fantasin och de vilda teorierna flöda (gissar man tillräckligt många gånger träffar man till slut rätt). Antingen så är det verkligen fel på själva klipparen eller så är den/slingan installerad fel.

Om det är slingan som är fellagd så borde det vara antingen vid laddstationen. Så att det ibland blir fel när den ska starta ett klippass och synkar mot slingan. Eller att det blir fel när den ska påbörja hemgång. Har du möjligtvis någon ö där slingan dragits åt fel håll?
 
kablarna få heller inte vara korsade, vilket lätt kan hända att man gör i eller under laddstationen.
hoppas du förstår hur ja menar.

Min är lite dum och är påväg hem efter tråden så stöter den på något så ska den ju göra en båge runt hindret tills den träffar tråden igen.

men min gör bågen åt fel håll så den kommer nån meter framför hindret igen...
och går så tills man hjälper den runt...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.