Har en uteplats på 3x4 meter med stenplattor som ska få trall på istället. Har cirka 20 cm upp till nederkant av dörrblad så tänkte lägga 145x45 på stenplattorna och lägga trall på.
Stenplattorna har legat bra många år och är väldigt stabila men de ligger inte helt i nivå. Det kanske skiljer 5 cm i skillnad i nivå.
Vad är bästa lösningen anser ni?
Ska man sätta balkskor i fasaden och låta det hänga fritt på de ställen det inte är helt jämnt? Jag tänker om jag haft plintar hade det inte varit kontakt överallt utan bara på vissa ställen, så det känns kanske inte som att det gör så mkt om det inte ligger mot stenplattorna överallt?
Eller ska jag såga till bitar av stolpar och lägga under 145x45:an så att det ligger stabilt överallt?
 
Använd dubbla 45x95 och låt den ena gå under din bärlina så att den vilar på 45x95an och den andra upp jämns med.
Då får du riktigt bra stolpar och det är väldigt lätt att anpassa efter olika höjder
 
Tack för ditt svar. Det kommer ju bli väldigt små bitar på sina ställen. Men hur långa avstånd mellan dessa bör jag ha?
 
Om det blir lite kan du palla med pallningsbrickor i plast. Skyddar mot fukt också. Finns på alla byggaffärer i olika tjocklekar som man sätter ihop.

Finns även justerbara fötter för ändamålet på biltema.
 
Pallningsbrickor kanske är vettigt om det blir små avstånd! Tack för tipset!

De justerbara stolpskorna är alldeles för höga
 
D Danne12345 skrev:
Tack för ditt svar. Det kommer ju bli väldigt små bitar på sina ställen. Men hur långa avstånd mellan dessa bör jag ha?
Avståndet beror lite på men har du 45x145 så skulle jag ha varje 150cm åtminstone
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.