Igår kväll kl. 21.50 satt jag bänkad i fåtöljen framför Fuskbyggarna. Jag förundrade mig över kriminaliteten i byggbranschen i allmänhet och byggmästaren som satt på Kronobergshäktet i synnerhet.

Du kan läsa blogginlägget här: Sten genom rutan igår
 
Usch vad otäckt...det finns verkligen psykopater! Tur att det gick bra. Och för oss som bygger och donar är det ju viktigt att info om "dåliga" företag kommer fram.
 
Polisanmält detta hoppas jag.
 
Ja, det är polisanmält, men vi har inte sett av några poliser ...
 
Polisanmäl det som försök till misshandel eller mordförsök så kanske det tar skruv hos polisen ? Hade ngn suttit där så hade det varit mkt allvarligt !!!

/K
 
Extremt grovt, hoppas verkligen att polisen tar det på största allvar! Det visar väl att de här "företagen" inte bara sträcker sig till att lura kunder etc, utan är beredda att gå betydligt längre än så i sin kriminalitet.

Jag har ingen aning alls om omständigheterna, men att döma av det du skriver låter det ju mycket sannolikt att det finns en koppling till byggarna som pekades ut i forumet.

Jag är glad att jag hållit mig till seriös, vit och välrenomerad arbetskraft genom åren, och hopppas att alla som avsiktligt (!) i syfte att spara pengar anlitar skumma svarta bolag, får sig en tankeställare om vilken typ verksamhet deras pengar faktiskt går till!!

Hoppas ni får allt stöd ni behöver i detta!
 
Några kommentarer:

* Ta inte bort tråden. Det visar att du ger efter för hot, och visar att hot är en framkomlig väg om någon vill ha bort något i framtiden.
* Snacka med grannarna. Om de vet om det så håller de bättre koll på mysko personer.
* Ta det som en komplimang. Om man aldrig pissar av någon så säger man inte något tillräckligt viktigt. Det här visar att du har rätt.
* Hade jag råkat ut för det så skulle jag dragit dit pressen och nämnt namn. Så länge man inte säger rakt ut att de är skyldiga, utan bara att man misstänker dem, så har man ryggen fri.
* Kanske dags för en tråd om hur man anlägger en vallgrav med krokodiler?
* Fast beskrivningen av klädsel stämmer på mig så är jag oskyldig. Jag lovar!
 
(kommentar på ovanstående)

"* Ta inte bort tråden. Det visar att du ger efter för hot, och visar att hot är en framkomlig väg om någon vill ha bort något i framtiden. [etc]"

Dina råd är säkert i all välmening, men jag tror att det är bäst att lyssna på vad polisen rekommenderar i de här lägena.

Nu ska man väl inte förstora upp saker etc, men om jag själv råkade ut för detta, skulle jag först och främst tänka på mina barn och närmaste, snarare än på forumet och att försöka göra en "grej" i pressen. Hjälte kan man vara nån annan gång.
 
Hade jag råkat ut för det så skulle jag plockat fram gamla Bettan: http://rpglab.net/nobackup/notamused.jpg :)

(Oroa er inte, den är inte riktig, men den håller illbattingar borta ändå.)

Men visst, det är svårare att hålla på principer när man har familj. Jag är singel, jag kan driva det hur långt som helst utan att riskera något.
 
Jag tycker att detta borde eskaleras till ett tryck/press/yttrandefrihetsärende. Då får man in Rikskrim i bilden och dessa gubbar brukar vara lite kvickare i handlingarna.

Tipsa också SVT lokalt. De är säkert intresserade av att snylta på TV4 vad gäller fuskbygge.

Sköt om er!
 
Läskigt...
Den negativa tråden om "Företaget" eller maffian (om det är dom som är inblandade) ligger kvar i google cachen ett tag till...
 
Otroligt. Jag har aldrig trott att man som forumadmin skulle kunna bli hotad på detta sätt. Läskigt värre...
 
Jag märker att min huvudtråd jag postade i detta forum förra året i Juni numera är borttagen....
 
B
Be dem förklara sig på Blasket, om dom vågar!

Om vederbörande läser här så kan jag berätta att om den aktuella kommentarstråden innehöll sån´t som är förtal hade det varit ´betydligt listagare att anmäla bloggen - än att själv se till att bli polisanmäld! Inte bra för det egna ryktet!!!

Hoppas Marlene polisanmäler firman - men jag förstår henne om hon avstår - för vad kan inte en desperat byggare ta till nästa gång...
 
Enligt egen erfarenhet så är polisen likgiltiga för den här slags ärenden.
Jag har en väninna i Malmö som vid tre tillfällen råkat ut för att hennes fönster krossats av flaskor. Den senaste gången kastades flaskor mot fönstret tre gånger och flaskorna smällde extremt högt så de verkade ha varit fyllda med något explosivt. När hon ringer polisen så vägrar de att komma. De säger att det inte är nån idé. Detta även fast hon vet vilka det är som har kastat.
Dagen efter blir polisstationen i Malmö beskjuten och det blir en stor nyhet i alla media. Usch så otäckt, stackars polisen. Där gör de minsann utredningar och lägger ner energi för att hitta de skyldiga !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.