Jag har fyllt gubbe och lyckats få en uppdaterad ger-kap i present. Det blev en något större än jag hade tänkt mig själv, nämligen Bosch GCM12GDL. Så frågan är, vilken bänk ska jag ha till denna?

Jag har just nu en DeWaltsåg och DeWalts längre benstöd DE7023 (är det möjligt att montera en Bosch GCM12GDL på hållarna till detta benstöd?). Detta stöd fungerar rätt bra för allt utom de tyngsta längsta styckena ( 45x225x5200 typ). Då behövs ett extra rullstöd, men det är nog så för alla stativ.

Om jag istället ska titta på nytt, vilken borde jag välja?

Rullvagnen Bosch GTA 2500 W

ca9891bf9e344fd49147f2e8b0fc1718.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


eller

en den mer traditionella stora GTA 3800

0000134_bosch-gta-3800_300.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Grattis!!!

Både till att ha uppnått en aktningsvärd ålder (gubbe — i vissas ögon har du alltså fyllt 27 år nu...) och till en fin present.

Kan dessvärre inte svara på din fråga överhuvudtaget, hur gärna jag än vill; men för de som kanske kan: hur mobil behöver du vara? Det ena stativet hjälper dig att dra runt på dyrgripen, det andra blir ytterligare en pryl att bära. Om man bortser från andra finesser kanske det är den avgörande skillnaden?

Grattis än en gång och Gott Nytt År!
//Ronnie
 
Jag skulle behållt ditt befintliga DeWalt sågbord. Huruvida sågen passar vet jag inte, men borde inte vara så svårt att modda skenorna om så behövs. Tycker DeWalt stativet är minst så bra som de båda Bosch stativen!

Hur mycket är gubbe? 30, 40, 50 eller 60?
 
Först och främst grattis:)

Jag tycker att du skall behålla det bordet du har det är väl så bra som Bosch variant dessutom så har DW längre monteringsbyglar att köpa till om det skulle behövas. Du har ju både sågen och bordet så det är lätt att kolla hur det passar.

Rullbordet tycker jag personligen är för kort-
 
Jag hade en stor XPS 717 på en likadan DeWalt bänk som du har nu, funkade utmärkt. Så kan du bara stå ut med färgen skulle jag behålla bänken du har.
 
Tack för era svar! Blir till att testa med befintligt bord till att börja med.

Gubbe blir man förresten vid 29 (40) ;)
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.