Tjenare!

Jag har länge varit sugen på att starta eget, har funderat som attan på vilken sorts företag. Jag har jobbat som plåtslagare i 10 år och har funderat på det men det finns redan ganska många där jag bor, sen fick jag tanken på allservice men även där har det dykt upp typ 5 nya inom 2 års tid. Då slog det mig, en huvudsaklig rivningsfirma men som även sysslar med lite allservice. Vad jag har upplevt under mina år som hantverkare är att det nästan aldrig finns tid i tidsplanen för rivning och det äter ganska mycket tid, så min tanke var att andra företag kan anlita mig för att riva en tid innan deras projekt ska dra igång. Eftersöker egentligen andras input angående denna idé, tror ni att det skulle vara attraktivt för företag? Givetvis även för privatpersoner.
 
Beroende på vart i landet du är så får du konkurrens av företag som använder falskregistrerade bulgarer till rivning och skulle bli förvånad om de får en lön som räcker till mer än sigg, en limpa och några öl om dagen. Ju mindre kvalificerat ett jobb är ju mindre är någon villig att betala för det.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Beroende på vart i landet du är så får du konkurrens av företag som använder falskregistrerade bulgarer till rivning och skulle bli förvånad om de får en lön som räcker till mer än sigg, en limpa och några öl om dagen. Ju mindre kvalificerat ett jobb är ju mindre är någon villig att betala för det.
Just det, bor i en liten stad i Jönköpings län, har aldrig sprungit på några sådana men ska absolut ha det i åtanke, tack 👍
 
Claes Sörmland
T TypRätt skrev:
Beroende på vart i landet du är så får du konkurrens av företag som använder falskregistrerade bulgarer till rivning och skulle bli förvånad om de får en lön som räcker till mer än sigg, en limpa och några öl om dagen. Ju mindre kvalificerat ett jobb är ju mindre är någon villig att betala för det.
Det är de som river vid badrumsrenoveringar i Stockholm. Kan sällan ens engelska.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
Finns gott om dom här på västkusten med, men kan tänka mig att dom inte finns i lika antal i mindre samhällen..
 
tycer du att det är kul att jobba 12-14h om dygnet så
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.