Hej

Skulle önska starta eget!. Förutom det jag kan eller gillar vad tror ni skulle fungera nu och framåt ekonomiskt men också det som kräver minst tid. Kom med bra idéer - helst något som sticker ut :)

MBH
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
T Tobbias80 skrev:
Hej

Skulle önska starta eget!. Förutom det jag kan eller gillar vad tror ni skulle fungera nu och framåt ekonomiskt men också det som kräver minst tid. Kom med bra idéer - helst något som sticker ut :)

MBH
Sprit, porr och droger.
Är det högkonjunktur har folk råd med ovan nöjen, är det lågkonjunktur så dränker folk sina sorger.
Sikta på att komma så högt upp som möjligt i näringskedjan så kommer du tjäna pengar(gäller oavsett bransch)

Edit vapen också såklart
 
  • Gilla
rampante och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Starta eget och lägga lite tid låter svårt...

Hur sparar man tid? Så få kunder och leverantörer som möjligt. Absolut inga anställda. Inga investerare. Människor äter tid så fort man ska interagera med dem. Problemet är att det är där pengarna finns.

Daytrader?
 
Eftersom du inte skriver vad du gillar eller kan så är det svårt att föreslå något som är förutom det.
 
J
Hade det funnits något ekonomiskt som kräver mindre tid än andra företag så hade det inte stuckit ut, för då hade alla andra hoppat på det.

Det absolut bästa sättet tjäna pengar på eget företag är uppfinna ett behov för en produkt som inte finns, och just den produkten har ditt företag patent på. Krävs dock stor portion fantasi, för jag har inte lyckats komma på något än.

edit. Näst bästa är att "tjäna" pengar på sin hobby. Dock brukar det tendera att man samtidigt spenderar mer pengar på sin hobby så i slutändan brukar det ändå aldrig bli någon vinst.
 
Sälj mat, toapapper och begravningar.
Döp företaget till "Ät, skit och dö"
Profit!
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Mikael_L
T Tobbias80 skrev:
Hej

Skulle önska starta eget!. Förutom det jag kan eller gillar vad tror ni skulle fungera nu och framåt ekonomiskt men också det som kräver minst tid. Kom med bra idéer - helst något som sticker ut :)

MBH
Fanns det något lönsamhetskrav, eller?

Samla pantburkar, nöj dig med en i veckan ...
Det kräver väldigt lite tid.
 
  • Haha
  • Gilla
jonasz och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Sen har jag en idé till.

Den kommer ge drygt 200.000 kr i månaden. Men det krävs minst 70 timmar i månaden i tid dock.
 
Jag vill inte lägga någon tid, jag har inga idéer, jag har ingen speciell kompetens och vill att det ska gå bra ekonomiskt. Vad gör jag?

Sanningen är att det finns inga genvägar. Du måste ha en idé som folk är villiga att betala pengar för, eller en kompetens som folk kan betala dig för. Oavsett vad så är egenföretagare otroligt hårt arbete speciellt dom första åren. Det är inte som man ser på youtube, guld och gröna skogar. Snarare är det sitta och skriva fakturor mitt i natten för man inte hunnit det under dagen när man är ute på jobb.
 
  • Gilla
Putte 9497 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sen har jag en idé till.

Den kommer ge drygt 200.000 kr i månaden. Men det krävs minst 70 timmar i månaden i tid dock.
Borde väl räcka att jobba som elektriker eller VVS:are som tar lite mer premium priser? :thinking:
Sätter man timpriset till 700kr timmen kommer man precis över 200.000kr i månaden

Antal timmar normal månad * timpenning * (Antalet timmar man jobbar * Antalet timmar en normal vecka)
165 * 600 * (70 / 40) = 173250
 
100% beläggning är ju rätt bra, speciellt som nystartad firma :)
 
  • Gilla
AntonAnimalen
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Borde väl räcka att jobba som elektriker eller VVS:are som tar lite mer premium priser? :thinking:
Sätter man timpriset till 700kr timmen kommer man precis över 200.000kr i månaden

Antal timmar normal månad * timpenning * (Antalet timmar man jobbar * Antalet timmar en normal vecka)
165 * 600 * (70 / 40) = 173250
Å så sociala avg på det och div andra kostnader för firman.... så kanske det går att få ut en liten slant i månaden att köpa mat för...

Fast nu kunde TS ju ingenting... stämmer det bäst med elektriker eller Vvs-yrket?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.