Hej!
Jag tänkte se om det finns någon där ute som skulle kunna hjälpa oss med vår aircondition. Vi har idag två stycken av samma modell som är kopplade på något sett till pannrummet. När vi flyttade in minns vi att ägarna sa att elsladden ska ska in i uttaget och så vrider ni på den "där". Vi försöker nu minnas vilken vi ska vrida på men vågar inte bara vrida på vad som helst.... jag tänkte därför fråga er i forumet vad vi ska göra eftersom airconditionen inte startar när vi satt in sladden både i pannrum och till själva airconditionen. Jag bifogar lite bilder på hur det ser ut. Hoppas någon kan hjälpa oss. Kanske värt att säga att bergvärmepumpen sitter precis bredvid Del av pannrum med värmesystem inkluderande rör, expansionskärl och ventiler, en del markerad med rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning av pannrum med rör, manometrar och en expansionstank, markerad med röda cirklar vid viktiga punkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörsystem och mätare i ett pannrum med en röd expansionskärl och en vit behållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värmesystem med expansionskärl, tryckmätare och anslutande rör samt ventiler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En airconditionenhet på väggen med elsladden hängande lös och kopplad till enheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
De röda ”hattarna” är säkerhetsventiler, dessa är det inte.

Eventuellt skulle det kunna vara trevägsventilen på första bilden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.