Om du ändå vet att du ska byta ut controllern, varför köpte du denna?då vart det väl inget bra pris...
 
olofh skrev:
Om du ändå vet att du ska byta ut controllern, varför köpte du denna?då vart det väl inget bra pris...
Pga priset. Det är ju ett jäkligt bra pris för att komma igång med hemautomation. Å vill jag i framtiden bygga ut det på ett seriösare plan så kommer jag bygga ut med z-wave. Dock kommer jag behålla 433 mhz tekniken för enklare saker
 
Drar inte telldus med någon form av månadskostnad?
 
olofh skrev:
Drar inte telldus med någon form av månadskostnad?
Det är inget jag hört talas om. Nånstans
 
Blir osäker på om det fortfarande gäller men vet att det i alla fall förr gällde att för mer avancerade funktioner så fick man ha något månadsabbonemang. Googla telldus live pro.

Men nog om det. Som svar på din fråga om det är en bra start så visst, det är en helt ok ingång. Du fick ju den till bra pris. Men mycket beror på vad du vill göra. Men du "låter" nöjd så då tycker jag du med all rätt ska fortsätta vara nöjd!
 
berrabongo skrev:
Om jag vore du skulle jag lämna tillbaka kittet och satsa på en sådan här
när den släpps.

[länk]
Om jag vore jag, så är min enhet gratis, så varför lämna tillbaka?
Hur tänker jag då?
Jo, i mitt paket ingår följande:
1 st hygrometer - normalpris 229:-
1 st fryssensor - normalpris 199:-
2 st fönster/dörrsensor a normalpris 169 x 2= 338:-
1 st inomhusbrytare - normalpris 99:-
1 st utomhusbrytare - normalpris 149:-
Totalpris = 1014.
Som jag ser det så har jag sparat 315:- på tillbehören som jag kan lägga på controllern du länkat i framtiden

Å som jag skrivit tidigare, fast kanske inte ordagrant, så vet jag ju inte om jag kommer bygga vidare eller om det mest var en billig(are) väg att prova tekniken.
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
olofh skrev:
Blir osäker på om det fortfarande gäller men vet att det i alla fall förr gällde att för mer avancerade funktioner så fick man ha något månadsabbonemang. Googla telldus live pro.

Men nog om det. Som svar på din fråga om det är en bra start så visst, det är en helt ok ingång. Du fick ju den till bra pris. Men mycket beror på vad du vill göra. Men du "låter" nöjd så då tycker jag du med all rätt ska fortsätta vara nöjd!
Ja, jag är rätt nöjd. Jag har ju funderat lite på att testa sånt här, men har ryggat lite för priserna. Nu kunde jag knappt säga nej. :p
Jo men det stämmer. Det finns ett pro-tillägg som man kan köpa- 25 euro för ett år.
Vet inte om jag behöver det i dagsläget. Kanske i framtiden
 
Du har gjort rätt. När jag började med hemautomation så ville jag pröva vad man kan ha den till och då är lite enklare grejer perfekt. Jag startade också med denna och körde ett par år sedan gick jag vidare med andra controllers och z-wave, men då visste jag vad jag ville åstadkomma.
 
Mats789 skrev:
Du har gjort rätt. När jag började med hemautomation så ville jag pröva vad man kan ha den till och då är lite enklare grejer perfekt. Jag startade också med denna och körde ett par år sedan gick jag vidare med andra controllers och z-wave, men då visste jag vad jag ville åstadkomma.
Tack! Jag känner oxå lite så. Vi har inte ens flyttat in i huset än, så jag vet inte hur behovet ser ut än.
Men det ska bli kul att prova sig fram :)
Å som du säger, om nåt år så vet man mer vad man behöver och vad som är överkurs
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.