Synd att det inte är en utbytbar träskiva. Då hade den varit ett bra MFT-alternativ.
 
Tänkte också på det. Lite synd. Dock kan man lägga på en träskiva och skruva fast den, därefter borra upp hålen underifrån.
Det kanske inte är värt det, men en tanke iallafall
 
Mmm, det tål att funderas på. :)
 
Ja har en sån, men måste tyvärr erkänna att ja aldrig använt den, vann den i en fb tävling. Men när ja plocka upp den och kände på den så kändes den rejäl och genomtänkt
 
Ett sånt där är jag sugen på. Tyvärr lyckades Stanley inte ge mig namnet på en butik där man kan gå in och klämma på det (annat än nån proffsbutik långt ut i ett industriområde där det var öppet 06-16, inte helt funkis att kombinera med jobb inne i stan). 1200 är ju inte jättemycket, men man hade ju gärna testat att hänga lite på det och se hur stadigt det är.
 
Tittade på det som hastigast på Toolab idag och det lockade inte mig till köp behåller nog mina bockar och MDF skiva ;)
 
ceson skrev:
Tittade på det som hastigast på Toolab idag och det lockade inte mig till köp behåller nog mina bockar och MDF skiva ;)
Vad var det som inte lockade dig? Avsaknad av MDF ?
 
Mina intryck var att det kändes väldigt plastigt och underredet kändes inte så stabilt som jag skulle önska. Jag skulle kunna tänka mig att ha det som ett mobilt alternativ för småjobb när grejerna står ute i väder och vind.
Men detta är mina tankar efter att snabbt kollat på det när jag snubblade över det i butiken det var denna tråden som fick mig att stanna till annars hade jag nog bara rusat förbi.

Men är man på jakt efter ett mobilt bord så titta på det för idén är inte dum.
 
  • Gilla
magnlar
  • Laddar…
Tillägg:
Funderar på om det är jag som dömer ut stabiliteten för snabbt bordet stod ju på ett slätt golv och var ju tomt. Jag tänkte direkt att här skulle jag inte vilja lägga upp en dörr men det är kanske det jag skulle gjort, bordet är ju satt att kunna bära en vikt på 450 kg och kanske behöver tyngas ner lite för att få stabilitet.
Jag kanske skulle kört ett Wandel test.
 
Kände på den på Sandbergs järn. Lätt men ändå stabil. Provsatte på bordet och upplevde den inte alls vinlig.
Självklart går kvalitetskänslan inte att jämföras med MFT/3, men som ett mobilt bord och till pris som inte svider i plånboken, tycker jag den är intressant. Man får vara lite kreativ om man vill använda sänksåg/cirkelsåg på bordet.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Va bra att du fick den känslan för bordet då det är du som är intresserad av det:)
 
ullberg
någon som vet vilken storlek det är på hålen för benchdogs? Kanske ska komplettera mitt MFT med något för lite grovarbete...

/U
 
Har bordet, mkt nöjd. Stabilt som få saker, desto mer det lastas desto tyngre blir det. Gillar x-hålet vilket gör det lätt att använda enhandstvingar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.