Hej!

Är det någon som har erfarenhet av hur Hjältevadshus standardgolv funkar ihop med att ha hund? Har läst en del om att det lätt blir repor osv. Vi har en golden som gärna spänner klorna i golvet och spjärnar en del när han sätter den sidan till... Känns som att känsliga golv och den hunden inte är en bra kombination. Hur har ni andra hundägare upplevt detta, eller har ni helt enkelt satsat på annat material än H-vads standard?

AK & Jens
 
Jag vet inte vad Hjältevadshus har för golv men jag vet vad en golden kan ställa till med. Vi har trägolv i flera rum och det funkar bara inte ihop med (stora?)hundar. Vi har furu- lackad (= absolut sämst) furu oljad ( =något bättre) och lackad ek ( = som oljad furu ungefär). Alla rivstarter syns ganska tydligt och tydligast på lackat golv. Vi har försökt få bort med värme och fukt på det oljade och det blir väl lite mindre repor men det är ganska tradigt att hålla på för det kommer ju nya repor hela tiden.
Plastgolv och klinker är bra, det syns inget. Laminat har jag ingen erfarenhet av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.