AnneFi
Vi är mitt i köksrenoveringen och tillagar all mat i micron.

Bara för att helvetet ville kasta lite extra otur åt mitt håll så började vår Micro att brinna idag. Så nu ligger den utanför huset och väntar på att åka till Återvinningen.

Vi har dock redan spårat för elen och har valt att sätta båda uttagen i skåpet ovanför ugnen där vår fram tills idag fullt fungerade vanliga Micro skulle stå.

Om vi ändå ska ha en ny så kan vi lika bra ändra beställningen på högskåpet och leta upp en inbyggnadsmicro.
Får ändå uttagen plats bakom micron eller brukar de vara djupare än fristående mikrovågsugnar.
 
Är skåpet av standard 60-djup, så kan det ju knappast innebära några problem. Så djupa är ju ingen normal microvågsugn.
 
AnneFi skrev:
Får ändå uttagen plats bakom micron eller brukar de vara djupare än fristående mikrovågsugnar.
Uttaget får plats såvida ni inte ska ha en 40-litersugn från Whirlpool (typ denna). Ska ni ha Whirlpool-ugnen bör det fortfarande gå men ugnen är trots allt 56 cm på djupet. Tar ni en mer "vanlig" inbyggnadsmikro är det inget problem.
 
AnneFi
Tack båda gör svar.
Nej en monstermicro blir det inte men inte en putte heller.
Den som brann var en whirlpool på 25 liter.
Vår inbyggnadsugn är en två år gammal 65 l husqvarna
Så nu måste man hitta en Micro som matchar ugnen vi har med rätt funktioner storlek och till ett rimligt pris.

Värst är väl att vi inte kan äta annat än mackor nu när vi inte har Micro. Gravid o hungrig hela tiden och det nya köket kommer inte förrän i december.
 
Hemmakatten
Jag tror att det skiljer sig på höjden mellan olika inbyggnadsmikron. På bredden och djupet passar nog alla i ett 60-skåp.
Under tiden ni letar mikro, köp en kokplatta, kostar mindre ä 200:- på t.ex. Jula.
 
A
En inbyggnads micro är en vanlig Micro med ram och ev kylluftstyrning fast 4.000.- dyrare
Bredd och djup brukar aldrig vara gränssättande
 
AnneFi
electroluxaren skrev:
En inbyggnads micro är en vanlig Micro med ram och ev kylluftstyrning fast 4.000.- dyrare
Bredd och djup brukar aldrig vara gränssättande
Jag har märkt detta.
vår gamla micro hade väldigt många funktioner som gjorde det möjligt för oss att laga en del mat i den.
vill man ha dessa funktioner i en inbyggnadsmicro så kostar det 8-12000 kr. helt sjukt.
 
AnneFi skrev:
Jag har märkt detta.
vår gamla micro hade väldigt många funktioner som gjorde det möjligt för oss att laga en del mat i den.
vill man ha dessa funktioner i en inbyggnadsmicro så kostar det 8-12000 kr. helt sjukt.
Whaaat??? :eek:

Köpte nyss en fristående Whirlpool med "alla" finesser, inkl varmluftsugn, för 3200kr...
 
Så här har jag gjort med vår micro.
IMG_1396.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mycket billigare och enklare när den måste bytas.
 
AnneFi
Fast vi har rostfria vitvaror och offwhite luckor, då känns det inte så roligt med ett vitt gapande hål i köket
 
Ett gapande offwhite hål istället då?
 
AnneFi
Då måste vi klä hela insidan med täcksidor och försöka sätta små lister runt kanterna och det känns som mycket jobb.

Väljer vi vanlig Micro så tror jag det är lättare att bara välja en lucka som öppnas uppåt framför den som vår ursprungliga plan var
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.