Hej! Hur gör ni med stålreglar i hörn? Måste man ha två stålväggreglar i varje hörn så det bildas en luftficka i en kvadrat bakom? Eller hur gör ni?
 
så gör jag, med lite mineralull i fickan. vid utvändiga hörn sätter jag antingen dubbla reglar, eller tar kortreglar i trä, en 45mm och en 95mm, så blir det extremt starkt
 
  • Gilla
muffe_87
  • Laddar…
Men hur sätter du de dubbla reglarna? Så det blir ett tomrum bakom?
 
är det innervägg eller yttervägg det handlar om?
 
Är det innerhörn sätter jag totalt 3st reglar. Vill man ha hörnet isolerat (med som i mitt fall bibehållen luftspalt runt hela hörnet) är det nog lämpligast. Är resterande oisolerat räcker det med 2st reglar.

IMG_7873.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_7915.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ja det är innerhörn. Vi har gjort som den nedre bilden men två reglar (var är den tredje du skriver om?!) är det gullfiber eller trä i hörnet? Vi har inget alls där än så länge iaf...
 
slo0308 skrev:
Ja det är innerhörn. Vi har gjort som den nedre bilden men två reglar (var är den tredje du skriver om?!) är det gullfiber eller trä i hörnet? Vi har inget alls där än så länge iaf...
På den övre bilden ser du 2st reglar i samma skena, gjorde fast dessa först och isolerade sedan är den tredje regeln ditsatt dikt mot dessa två reglar med slätsidan bakåt.

Isolerade hörnet med en kombination av fasadboard (20mm) och 45mm mineralull:
IMG_7871.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
slo0308
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.