Vi har köpt en tomt i Enköping på 3000 kvm och kikar nu runt för fullt efter hus som passar oss.
VI var lite inne på Modulenthus men efter att ha läst en del negativt om dom här på forumet så stryker vi dom från listan. Älvsbyhus var också ett alternativ tills vi insåg hur otroligt låg standard dom har.

Nu har vi varit i kontakt med säljare från Myresjöhus och han är verkligen jättetrevlig (som en proffsig försäljare ska vara :)) Vi är intresserade av deras Strandgården eller Stallgården och nu undrar vi om det finns någon här i forumet som har byggt dessa hus och vill dela med sig av för nackdelar, bilder m,m.

Kostnaden för ett nyckelfärdigt Strandgården är enligt vår säljare 2,1 milj och det tycker jag låter billigt i gämförelse med liknande hus hos andra hustillverkare.
Är det så att ryggåstaket ingår ifrån början? Läste i forumet att husen i standard inte ser ut som bilderna i katalogen och det kan jag förstå men om det står i beskrivningen på hemsidan att det är ryggåstak så är väl det standard?
 
Ingen som kan dela med sig av sina erfareneheter?
 
Min erfarenhet är att husen i Myresjöhus katalog har extra tillval i fasader, glasning, fönster och liknande. Ofta är det precis som du säger att ryggåstaket är det ett tillägg på. Likaså brukar värme i golv inte heller ingå i deras instegspriser. Vill du ha en utrustning enligt katalogen är min gissning att du får räkna med endel tillägg i pris. Detta borde din 'proffsiga' säljare ha upplyst dig om om det nu inte redan är inkluderat.
 
redcoon skrev:
Min erfarenhet är att husen i Myresjöhus katalog har extra tillval i fasader, glasning, fönster och liknande. Ofta är det precis som du säger att ryggåstaket är det ett tillägg på. Likaså brukar värme i golv inte heller ingå i deras instegspriser. Vill du ha en utrustning enligt katalogen är min gissning att du får räkna med endel tillägg i pris. Detta borde din 'proffsiga' säljare ha upplyst dig om om det nu inte redan är inkluderat.
Vi har inte fört några längre samtal med säljaren för att han har varit på semester. Jag glömde fråga honom om detta vid senaste samtalet efter att jag hade läst här i forumet att deras skisser inte är standard.
Kul, då kan man nog glömma deras hus för det lär ju bli en del tillägg som du skriver.
 
Vi bygger ett Stallgården just nu och kan ge följande input:

- Golvvärme ingår i standarden
- Ryggåstak är tillägg
- Kataloghuset är utrustat med tillägg, men Myresjöhus är flexibla och det är inga problem att välja just de man vill ha, eller hitta på egna... plånboken styr!
- Du bör kunna bygga huset för 2,1 MSek (inkluderat en hel del tillval)
 
Har själv funderat på Myresjöhus och bland annat just Strandgården. Tycker att det ibland är svårt att se framför sig hur en planlösning ser ut i verkligheten. Men vi hade turen att hitta ett nybyggt Strandgården och kika på... Huset säljs via mäklare av privat person ej av Myresjöhus. Huset ligger i utanför Norrtälje i Svanberga. Huset finns ute på Hemnet än så länge (http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/255737). Skulle nog inte välja riktigt samma ändringar i planlösningen (ett litet arbetsrum i stället för ett öppet allrum), sen kändes det ena badrummet lite väl trångt med ett hörnbadkar insatt. Gillade verkligen entren och det ljusa vardagsrummet.. Kanske blir ett Strandgården för oss så småningom..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.