uteplats1.jpg

Jag kan posta en ritning på vår webbplats om du vill...
 
Vi la 45X45 reglar i tryckt virke som staket. Lite Japan-inspererat kanske, men vi tycker det blev snyggt!
 
  • 3altan_frdig_liten_002.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
wow kanonsnyggt gutte! Det där ska jag oxå göra :)
 
:cool: En exklusivare variant:

DKGDS122005_Terrasse_170.jpg

;)
 
Snyggt det där med immobil, frågan är vad det kostar per /lpm
 
Materialet kommer från: http://www.arteferro.se/shop/   ;)
Tyvärr finns det inga priser på hemsidan just nu. :p
Jag tror att räcket på bilden kostade ~ 1 700:-/m komplett. :)
 
Problemet med staketet, om än aldrig så snyggt, är väl att ingen bygginspektör skulle godkänna det :( Alltför klättervänligt.
 
wow kanonsnyggt gutte! Det där ska jag oxå göra
Kul att du tycker om det!


Ja det var snyggt, har inte sett det innan någon stans.
Kul med insperations bilder....
Vi kollade runt på MASSOR av trästaket innan vi började planera vår altan och dom flesta vi såg var inte moderna nog för vår smak. Alla krysstaket stog oss upp i halsen, så vi fick komma på något eget och då blev det liggande ribbor. Lite av insperationen togs från liknande staket som Immobil visar. Dock blev det LITE billigare att bygga i trä ;) Ett liknande staket i rostfritt skulle gått lös på ca 40000:- exl montering :surprised:
 

Gutte:

Har du gjort det i impregnerat virke eller oljat?

Vi har gjort precis likadant i somra s fast vitmålat.
Har svuritt under målningen & kommer säkert åxå att svära nästa gång det skall målas..

Snyggt!!
 
Svårt med två småbarn hemma de slår väl ihjäl sig om man kör en så öppen lösning.. själv kommer jag att köra vanliga staket pinnar (95mm) med ett lågt liggande kors ovanpå, en kombination mellan kryss och ordinarie..

Det beror ju också på vad för hus du har, vilken årgång det är??
 
Jag skulle också vilja ha "liggande" balkong- och altanräcken, men det är ju klättervänligt för barn... Vill ju inte att de klättrar över och slår ihjäl sig. Eller hur har ni andra tänkt, som faktiskt har sådana här räcken, hur fungerar det?

 
Man kan ju ha öppna krysslösningar eller vajrar men sen komplettera med plexiglas på insidan. Ett billigare alternativ är ju givetvis att ha någon typ av skiva på insidan, men detta kanske endast är aktuellt om ni vill ha bort ev insyn. För altanen upplevs ju som mer tight med en skiva än med plexi...
 
Fredrik.e skrev:
[quote author=lbg link=1135769674/0#12 date=1136216173]Jag skulle också vilja ha "liggande" balkong- och altanräcken, men det är ju klättervänligt för barn... Vill ju inte att de klättrar över och slår ihjäl sig. Eller hur har ni andra tänkt, som faktiskt har sådana här räcken, hur fungerar det?

man får sätta taggtråd överts så dom inte klättrar över  ;D ;)[/quote]



:surprised: ;D

Annars var ju idén med att sätta plexigas på insidan bra vad gäller säkerheten, men så dyrt det blir...

 
Japp dyrt men säkert, ev så lär ju ungarna repa ned det med tiden också men då kanske de har blivit så pass stora så att man kan ta bort det iallfall :cool:

Men en billigare lösning är ju som sagt var någon form av skiva ;)
 
Gutte:

Har du gjort det i impregnerat virke eller oljat?

Vi har gjort precis likadant i somra s fast vitmålat.
Har svuritt under målningen & kommer säkert åxå att svära nästa gång det skall målas..

Snyggt!!
Tack!
Vi har byggt i tryckt virke, men kommer nästa sommar olja allt med en olja som liknar cedar-trä. Och vi kommer nog också svära när man ska stryka mellan ribborna ;D Vill man vara fin får man lida pin ;) :)

Ang. klättervänligt eller ej:
Vårat staket har endast 2,5cm mellanrum mellan reglarna. Visst går det att klättra för ett litet barn, men en fot är kanske inte så lätt att få emellan på 2,5cm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.