Hej!

Väldigt öppet in till vårt vardagsrum från en cykelväg på baksidan, tänkte bygga lite insynsskydd utanför på altanen, ca 2m ifrån balkongdörren. Otroligt novis på alla benämningar på virke. Pratat med en bekant som säger att det är snyggt med bärläkt i 25x48. Funkar det tror ni? På längden då.

Bästa hälsningar
S
 
Redigerat:
Hej! Jag har själv byggt insynsskydd/räcke på min altan av 22x45 och tycker det ser bra ut. Men jag har mina ståendes. Det funkar fint med 25x48 liggandes bara du inte har allt för långt mellan stolparna och så länge du inte har barn som kan tänkas klättra på dom för då finns risken att dom knäcks. Det var just därför ja satte mina ståendes istället för att ungarna inte skulle klättra.
 
S Snickarkirre skrev:
Hej! Jag har själv byggt insynsskydd/räcke på min altan av 22x45 och tycker det ser bra ut. Men jag har mina ståendes. Det funkar fint med 25x48 liggandes bara du inte har allt för långt mellan stolparna och så länge du inte har barn som kan tänkas klättra på dom för då finns risken att dom knäcks. Det var just därför ja satte mina ståendes istället för att ungarna inte skulle klättra.
Tack för svar! Ja oj barn har jag i just åldern som säkert skulle kunna tycka det är kul att klättra. Är ungefär 190 mellan stolparna. Totalt 3 stolpar. Hur mycket mellanrum har du mellan?
 
Jaha då får du va noga me att se till så att dom inte klättrar ;) okej då borde det funka fint med 25x48. Jag har 45mm mellan ribborna på mitt insynsskydd. Tycker det ser bra ut med samma mellanrum som ribborna är breda.
 
S Snickarkirre skrev:
Jaha då får du va noga me att se till så att dom inte klättrar ;) okej då borde det funka fint med 25x48. Jag har 45mm mellan ribborna på mitt insynsskydd. Tycker det ser bra ut med samma mellanrum som ribborna är breda.
haha ja, lite taggtråd längst ner kanske!
Ok vad skönt då kör jag på det. Ok! Låter snyggt och skönt kunna ha samma ribba som mått också! Tack för hjälpen!
 

Bästa svaret

Hahaha ja de låter som en bra plan (y) de va så lite så, lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.