Funderar på om jag ska dra upp stänkskyddet upp och bakom fläkten? Förmodligen blir det glas med antingen färg eller tapet på väggen. Om jag låter det slut under fläkten/skåpen, funkar det bara med vanlig väggfärg (som det är nu) eller behövs det något mer för en långsiktig lösning?

Detta är det sista på köket, sen kommer en tråd med massor av bilder d^_^b
 
  • IMG_8199.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
inte något upp mot tak då? ovan fläkten? typ någon list eller fog?
stek flott kommer långt upp
 
Mellan vägg och tak ska det in en skugglist, mellan skåp och tak drar jag nog en latex om jag får till det bra. Ska dra en RKUB kabel mellan skåpen där för att få belysning även under det mindre skåpet men vill få klart med stänkskyddet innan jag gör färdigt det sista på belysningen.
 
S
aldrig fel med stänkskydd högt upp.
 
Jag köpte stänkskydd i inox från Ikea (60x60cm?), vet ej om det finns kvar i sortimentet).
Passar ihop med övrig inox i köket. Två starka magneter håller skivan på plats och den kan tas den bort och diskas när det behövs
 
Gillar du Toblerone eller? :)

Annars är det väl alltid praktiskt och snyggt om stänkskyddet går en bit upp.
 
Då kanske jag drar upp det, hur som helst blir det en skarv mellan skåp och fläkt. Ska kolla med glasmästaren när jag får pris på dom nedre delarna.

Toblerone, haha väntade bara att någon skulle kommentera. Vi fick på nyår en "pyramid" med 4x9 100g, nu är det äntligen snart slut, det blir så mycke träning för att inte förfalla helt ;)
 
Vilket snyggt kök. Vad är det för bänkskiva?
 
Det är faktiskt en vanlig laminatskiva från HTH, Brazil svart heter den.
 
Tack! Den ska jag kolla upp!
 
Hemmakatten
Det fungerar alldeles utmärkt med en våtrumsfärg. Den är ganska blank och tål att torkas av och håller mkt länge. Vi har det själva på kortväggarna vid diskbänken (där diskho och gasolhäll finns). Vi har även våtrumsfärg i vårt pannrum/teknikrum och i tvättstugan. Snyggt och lättstädat.
 
Vi har t o m pärlspont med halvblank snickerifärg (Beckers Aqua) ovan "fläkthöjd" och tycker att det funkar bra med avtorkning. Har suttit i tre år och torkats rätt sällan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.