Vi bor väldigt nära ett järnvägsspår. Trafikverket har varit här och satt upp skyddsstängsel, dock inte på vår sida (?!). Med två små barn inser vi såklart att vi måste sätta upp någon form av stängsel i trädgården, som vetter mot järnvägssidan särskilt då det finns en del "hål" längs med tomtgräns som saknar buskar, men kassan är skral och likaså tiden som krävs för att sätta något som håller i 20 år fram. Vi har funderingar på att sätta upp något som heter tentorpåle (finns på Bauhaus) och hönsnät på detta, dock vet vi inte om detta skulle vara en bra idè eller hur man gör. Kostnaden skulle inte bli särskilt stor (kanske 1500 tänker jag?), dessutom skulle vi kunna ta bort det hela när buskarna vi har planerat sätta i "hålen" har växt upp.
Finns det någon som har en annan smart och billig lösning? Hur fungerar det med tentorpålar, hur gör man och är det något mer än pålar och hönsnät som kan behövas?
 
I första hand borde väl Trafikverket sätter upp stängsel. Jag vet på andra ställen där dom har stängslat in sina banvallar.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
I första hand borde väl Trafikverket sätter upp stängsel. Jag vet på andra ställen där dom har stängslat in sina banvallar.
Ja! Visst är det så, vad jag förstår har de precis haft en omgång här hos oss. Men av någon anledning har det inte blivit på vår sida. Har tänkt ta upp det hela med dem men tänker också att det kommer ta tid innan något görs och till dess vill jag ju ha något som avgränsar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.