Hej!

Håller på med en köksrenovering och är på väg att ta bort den gamla diskbänken. På inkommande vatten sitter det ventiler och det är inga problem att stänga dessa så att jag kan montera bort kranen.
Frågan är om jag kan lita på dessa ventiler under byggets gång eller bör jag låta en röris plugga dem? Jag ska bla. flytspackla golvet, dra el och byta väggskivor.
Har lagt in en bild på ventilerna.

Mvh/Nicklas
 
  • ventiler.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De håller säkert tätt om du stänger dom. Skulle det mot förmodan läcka, plugga dom. ;)
 
Precis. Sätt lite tejp över eller så så att du inte får för mycket skit i dem. Om du vill plugga så finns det färdiga pluggar att sätta i. Bara att köpa och sätta dit, du behöver inte ta dit en rörmokare för det.

Jag skall själv permanent plugga mina två balofixer i källaren som bara är avstängda vilket år som helst nu... ;-)
 
Funkar fin fint;)

Mvh
 
Tror inte att det av sig självt börjar spruta om ingen hjälper till med en skruvmejsel.

Protte
 
dom håller tätt
hade två sådana ventiler i min tvättstuga i 2 år utan tillstymelse till lekage.
 
Linus_E skrev:
dom håller tätt
hade två sådana ventiler i min tvättstuga i 2 år utan tillstymelse till lekage.
Jag kan slå det med tre år till... ;-)
 
Gissar att det funkar bra med bara avstängning men då det kostar så lite med 2 st 30-9499 Propp R15 utv. 19,00 från classe i sjön så skulle jag satt dit dem. Såååå retligt om det börjar droppa lite.
 
Inspirerad (eller snarare påmind) av denna tråd kom jag ihåg att köpa två proppar (alltså invändiga) när jag ändå var på Hornbach. Så, även om de höll tätt i fem år, så klarar de nu dessutom t ex klåfingriga barn (de sitter i taket i pannrummet, men ändå). Total kostnad 40:-

Åter till alla de hundra andra saker som egentligen stog högre på todo-listan. ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.