Min nyckel/vred för stänga av vattnet under diskhon är puts väck borta.
Varit runt i sex butiker utan framgång! Verkar va lättare att landa på månen än att få tag på ett nytt vred!!! Så därför undrar jag om finns något alternativ verktyg eller tips att stänga av/sätta på vattnet, fööör är inte det minsta road av att behöva byta ut hela klabbet bara för ett vred har fått fötter...

Alla tips, förslag och råd emottages tacksamt :)
 
  • Vattenavstängningsventil under diskbänk utan vred.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Den högra övre klämringen ser inte ut att vara korrekt.

Produkten tolkar jag rent estetiskt till Mora Link, (en gänga kortare än den andra) och dom har slutat tillverkas tråkigt nog.

Finns det ingen instansad text någonstans på dessa, förutom den övre högra muttern?
 
Skruvmejsel?
 
  • Gilla
bassetasse och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Den högra övre klämringen ser inte ut att vara korrekt.

Produkten tolkar jag rent estetiskt till Mora Link, (en gänga kortare än den andra) och dom har slutat tillverkas tråkigt nog.

Finns det ingen instansad text någonstans på dessa, förutom den övre högra muttern?
Ska kolla. MEN jag hade bara ett vred som förekommit som passade till båda, häromdagen lånade jag följande vred av grannen som funkade finfint att stänga av o sätta på vattnet på båda, men kan knappast springa ner grannens dörr om akut läge uppstår lxm... .
 
  • Svart vattenavstängningsvred på ett trägolv, använt för att manuellt stänga av och sätta på vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart vred lämpligt för att stänga av och sätta på vatten, placerat på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenventilens vred ligger på ett trägolv, text på vredet är delvis suddig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Fluxor skrev:
Skruvmejsel?
Vilken variant isf?
 

Bästa svaret

Krilleman
En helt vanlig insexnyckel går lika bra.
 
  • Gilla
bassetasse och 1 till
  • Laddar…
B bassetasse skrev:
Vilken variant isf?
Spårmejsel? Vad heter de? Plattis?
 
  • Gilla
bassetasse
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
En helt vanlig insexnyckel går lika bra.
Se på faaan!!! Insexnyckel funkade hur bra som helst . 1000 miljoner tack för hjälpen killar . Ett problem mindre. Tack, tack, tack.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.