En rostig vattenavstängningsventil i förgrunden med en rörtång fastklämd på den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörtång greppar en rund kranventil som ser ut att vara fastsatt på en vattenledningsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en vit vattenavstängningsventil med en grå ratt som användaren försökt vrida med en rörtång. Dusty surroundings indicate a lack of recent use.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej toan rinner och jag försöker stänga av vattnet men den runda ratten går bara runt verkar det som
Jag tog en rörtång för den satt stenhårt nu går den runt men inget händer
Försöker få upp bilderVisa bilaga 410569Visa bilaga 410570

eller är denna jag ska skruva på se bild
Vad är då den första till
Visa bilaga 410570 Visa bilaga 410572 Visa bilaga 410573 Visa bilaga 410569 Visa bilaga 410570 Visa bilaga 410572 Visa bilaga 410573 Visa bilaga 410569 Visa bilaga 410570 Visa bilaga 410572 Visa bilaga 410573 Visa bilaga 410569 Visa bilaga 410570
 
Redigerat:
det brukar vara flotören som fastnat i fel läge. det brukar man kunna fixa direkt utan att bry sig om vatteninloppet. bara justera lite med handen tills den sluter tätt eller lirka lite med stången upp och ner. gammal klassisk toa gissar jag baserat på bilden.
 
Jag plockat upp lite grejor ur behållaren
Jag får försöka sätta tillbaka och se vilken som är flottören
Felet visade sig efter att jag fyllt på tryck i hydroforen när jag sen spolade i toan lätt det väldigt och sen har den runnit
 
Vad händer om jag vrider om den här?
Den sitter på sidan av toaletten
Vred på toalettens sidan som ser ut att kontrollera vattentillförseln, omgiven av damm och fiber.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det var tydligen avstängningen för vatten jag vred om den så nu rinner det inte fast
det sipprar lite så det kanske är nån tätning som behöver bytas
Får ringa rörgubben imorgon
Tack för svar
 
jag kan inte se dina första bilder.. så vet inte vad du visar där eller modeller på toan. flottören, den lilla bollen eller liknande.. ligger och flyter.. den sitter fast i en ganska ranglig arm/stång som sen är kopplad till ännu en som sitter med den gummidelen, brukar se ut som en liten skål..som sluter mot vatten intaget i botten.. fastnar ngn av delarna så sluter inte den nedre gummidelen tätt. så kolla hur den ligger där.
 
Jag lyckades stänga av vattnet
Det sipprar lite så om nu behållaren blir tom efter några timmar
Är det då bottenventilen eller gummigrejen som inte är tät den ser hel ut
 
Slog mej just, ska det vara en boll denna är ju halv
Vet inte om det är möjligt men kan det vara andra halvan som sitter kvar i botten av cisternen
Det var som en explosion när jag spolade toaletten efter att pumpen varit avstängd
Om det verkar knäppt så är det väl knäppt
Lyckades få ner grejorna igen så nu får det vara ett tag

toaletten är en Gustavsberg från 1997 DT
 
det som sitter i botten, halvbollformad.. svart för det mesta, ska sitta där.När du lyfter upp den (som när du trycker på knappen eller drar i spaken) så kommer vatten ner i toastolen. sipprar det bara ut så kanske den spruckit lite med tiden och behöver bytas.
 
Kollade lite igen, det är vatten i cisternen och det läcker inte
Så jag provade att sätta på vattnet igen och genast började det rinna
I toaletten ganska mycket

om det inte är tätt varför blir det inte tomt på vatten
Jag begriper inte som ni har märkt
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.