Hej

Går i husbyggar-tankar, har tittat en del på Trivselhus och har nu funderingar på vilken fasad som passar oss bäst. Vi vill ha modernt, strikt utseende och väljer därför mellan puts eller stående panelen utan läkt. Putsen kostar ju en hel del extra..... Min fråga:
* Har någon erfaren av stående panelen utan läkt, bra, dåligt, snyggt eller fult?
* Hur ser panelen ut om några år när den torkat, och därmed krymt?
* Hur mycket mer målningsjobb blir det relativt stående panel med läkt, jag tänker på att man måste även måla mellan panelen, eller ?
Tacksam för svar och kommentarer // Tobben
 
Jag körde med falsad spårpanel,det ser ut att man har läkt mellan panelen,fast man inte har det,skitsnyggt enligt mig,men smaken är ju olika... ;D
Tidsmässigt så vinner man dock inte mycket,men när man väl målar så kan man ju dela upp jobbet för fler dagar...
Olika ytterpanelalternativ hittar du på www.trainformation.se
 
Vi har stående slätpanel, det blir lite mer synliga rörelser mellan varje planka än om du kör med läkt. Om det är fult eller snyggt är ju en fråga om tycke och smak. Det ger liv åt fasaden på ett sätt som en lockläkt inte har, vissa kanske å andra sidan stör sig på att det inte är helt slätt som man kanske hade trott.

Vi har också valt att inte ha några fönsterfoder eller knutbrädor för att skala av så mycket som möjligt. Fönstren sitter monterade mot panelen direkt, det ger också fina djupa fönsternischer.

Det ingick förmålade panelbrädor i vår leverans, varje planka är handstruken på fabrik med vår kulör en gång innan montage, sen slutströk vi själva en gång på plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.