Hej jag har denna duschblandare i huset men har försökt vrida och vända för att få den att gå över till dusch men hittar inte rätt läge är det någon här som vet?
Tacksam för svar
 
  • Duschblandare monterad på kakelvägg med temperaturkontroll, handtag och slang, befintligt skick visar användaren problem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Runtrunt
  • Laddar…
Drar du inte ut pipen ( längst ut på kranen )
 
T topmount skrev:
Drar du inte ut pipen ( längst ut på kranen )
Som jag skrev har provat det mesta , och ja jag har dragit ut pipen
 
Nicham90 Nicham90 skrev:
Som jag skrev har provat det mesta , och ja jag har dragit ut pipen
Då är det antingen nått fel på den, eller så har du inte dragit ut pipen med vattnet på, den fastnar ju bara ute om vattnet är påskruvat.
 
Kan oxå vara för lågt vattentryck.
Verkar du har bra drag på vattnet ??
 
Du kan nog oxå skruva bort pipen och ansluta slangen direkt på blandaren, bör vara samma gänga på muttern.
 
ullberg
Precis som @Isakare skriver bygger den där designen (från MA) på att man drar ut reglaget längst ut på pipen när vattnet redan är påslaget, då slår flödet om till handtaget, och reglaget stannar ute - tills man stänger av vattnet då det återgår till normalläget (vatten genom pipen).

Eftersom jag ganska nyligen bytte packningar på svärmors sådana blandare (inte för detta fel utan det läckte lite i handtaget hela tiden) har jag sett insidan på en sådan pip/omkastare - nu tänkte jag inte specifikt på detta problem men om jag minns rätt hur det såg ut inuti har jag svårt att förstå hur det inte skulle få någon effekt om du drar ut reglaget (ca 1 cm, kanske lite mindre)… …med vattnet på då givetvis…
 
Du drar på vattnet, sen drar du ut pipen längst ut på kranen. Om den inte stannar kvar i uttdraget läge, så är det antingen sjukt dåligt vattentryck, eller så är den kass och måste bytas.
 
Då jag inte sett en sådan blandare förut så har jag provat det jag tänkte på , men det funkar nu när vattnet är på tack för svar
 
  • Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.