Hepp!

Är det nån som "ställer av" sitt fritidshus om vintern? Typ av 1 okt och på 1 april.

Vad säger nät/el leverantörerna om ni försökt / gör det?

Blir det nån besparing till slut?

För min del kan vi skippa aspekterna på hur huset mår av detta i denna tråd...
 
  • Haha
@ndreas
  • Laddar…
Har du ingen förbrukning så betalar du bara abb. avgiften, den kan du inte pausa
 
  • Gilla
Müssli och 2 till
  • Laddar…
Precis - som med bil - kör man den inte så ingen förbrukning - ändå ställer folk av bilen för att bli av med fasta kostnader...

Jag tänker att man hekt enkelt säger upp el-abonnemanget och tar ett nytt på våren...
 
J jonte0 skrev:
Precis - som med bil - kör man den inte så ingen förbrukning - ändå ställer folk av bilen för att bli av med fasta kostnader...

Jag tänker att man hekt enkelt säger upp el-abonnemanget och tar ett nytt på våren...
Prova, skiv här sen hur det gick ;)
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Tänkte att nån kanske redan gjort det och är nyfiken på erfarenheterna :)
 
Det är inte ettalternativ.
 
Varför inte?
 
J jonte0 skrev:
Precis - som med bil - kör man den inte så ingen förbrukning - ändå ställer folk av bilen för att bli av med fasta kostnader...

Jag tänker att man hekt enkelt säger upp el-abonnemanget och tar ett nytt på våren...
Jämför man med bil så är det registeravgiften du aldrig slipper även om du ställer av den.
Du får tydligen inte heller stänga så att mätaren stängs av.

Så vill du bli av med elnätsavgiften så är det avbitartången som gäller vad jag kan läsa av (från elleverantören)

Ring de och fråga.
 
  • Gilla
Taxture och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Blir man inte utan el om man ger fan i att betala räkningen?
 
J jonte0 skrev:
Varför inte?
Om du säger upp elavtalet så blir det sedan en helt ny anslutning med alla avgifter och byråkrati det medför.

Det är inte en väg att spara några pengar på.
 
  • Gilla
Müssli och 3 till
  • Laddar…
Det är bara att ringa nätbolaget och fråga vad det kostar. Beroende på hur avtalen ser ut kan det vara lönsamt.
 
Nej, det kan det inte. Det medför en massa extrakostnader men ingen besparing för nätbolaget. Så de ser till att det definitivt inte är lönsamt.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
RoTe
D Daniel 109 skrev:
Nej, det kan det inte. Det medför en massa extrakostnader men ingen besparing för nätbolaget. Så de ser till att det definitivt inte är lönsamt.
Älskar hur du är superdupersäker på din sak utan att presentera någon som helst form av bevis. Jag hade bara låtit bli att betala.
 
  • Gilla
  • Haha
Katthatt och 2 till
  • Laddar…
Jag är tvärsäker på en hel massa saker. Det betyder inte att jag tänker dra fram källor på all information jag skriver.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
RoTe
D Daniel 109 skrev:
Jag är tvärsäker på en hel massa saker. Det betyder inte att jag tänker dra fram källor på all information jag skriver.
Då får du tolkas därefter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.