Jag kan knappast tänka mig att IKEA skulle sälja något sådant. Men visst. Man vet ju aldrig.
Själv tror jag att det är en "One Sheet skiff" som de använder för att skoja lite.

(För kännedom så är en "One Sheet Skiff" en jolle som byggs av en enda plywoodskiva som kapas på lite olika finurliga sätt.)
 
Korvgubbe
Det är tyvärr inte så mycket mer än ett aprilskämt.
 
Det förstår ni väl att om det hade varit en IKEA-jolle,
så hade den haft en stor

logo.gif

logga i seglet :D

Och hetat något i stil med segeljollen Ranglig
 
  • Gilla
Ola78
  • Laddar…
Nej, det var ett skämt. Filmen var inte från 1:a april; hade den varit det så jag inte funderat en sekund.

Men om man tittar igenom hela filmen så ser man att de monterar ihop jollen med vanliga kopplingsbeslag. Det hade inte funkat i verkligheten.
 
Säkert gjort av några Festoolfantaster med för mycket fritid.
 
raveper skrev:
Säkert gjort av några Festoolfantaster med för mycket fritid.
Var hittar du några Festool-referenser i den filmen? De har jag missat i så fall.

Själv tror jag mer på Janus82:s förslag.
 
Man får inte se någonstans i filmen hur dom skruvar ihop båten. Bara en bild på två delar som sitter ihop och en tredje del. Men både teoretiskt och praktiskt skulle det funka att bygga en liten optimist jolle med möbel beslag. Men det skulle aldrig hålla i längden då det är väldigt stora påfrestningar på en segel båt.
Jag tror inte ett större företag skulle sälja en sådan produkt och den skulle nog aldrig bli godkänd av någon instans..

Men det är en bra och rolig film.

Pär
 
Ikeas möbler brukar väl inte direkt vara kända för sin kvalite. Om det är riktigt trä istället för spånskiva så blir det ju lite mer hållbart.
Sen ser det ut som det läckt in lite vatten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.