Hej

Nån som har erfarenhet av att sprutisolera sitt nygygge och vad det kan kosta för en kåk på ca 110 kvm? (200 kvm yttervägg 170 mm-150 kvm innertak 400 mm)
Vad jag har utläst från internet kostar det olika var i landet man bygger.

Kåken ligger på Ljusterö ca 5 mil nordväst om Stockholm.
 
  • Gilla
MrScharlz
  • Laddar…
Vad för typ av material är det du tänkt dig att spruta?
 
Välkommen till forumet!

Jag betalade totalt 60K för sprutning av 150m2 lösull, men då var det bara vindbjälklag, inga väggar.
Isover Insulsafe, inget ROT-avdrag. kåken ligger i Örnsköldsvik, isoleringen gjordes för drygt 1.5 år sedan.
 
Hej tomasx, Jag tänkte mej ecofiber.

Oj, 60000 kr låter dyrt för sprutning, köper jag vanlig isolering på en byggmarknad så kostar det ca 30000, då får jag ju göra jobbet själv men det verkar det ju vara värt...
 
Vilken byggmarknad säjer 150m3 "vanlig" isolering för 30.000kr?

När jag själv kalkylerade så skulle det kosta mig ca 45.000 att köpa billigaste isoleringsrullarna på Byggmax, när jag sen räknade in kostnaden att köra hem den stor mängden så blev det bara några enstaka krona/timme som jag skulle ha fått i lön för att isolera själv, och det hade aldrig blivit lika bra som lösull sprutat av proffs.
För att inte tala om vilket skitjobb det det skulle ha vart att göra själv.

Edit.
Jag såg nu att jag skrivit kvadratmeter istället för kubikmeter i mitt första svar, då förstår jag att du tycker att det lät dyrt :)
Det ska alltså vara 150 kubikmeter och inget annat.
 
Jag räknade på ca 200 kvm vägg 170 mm och ca 150 kvm tak 400 mm och jag får det till 36000 kr på Byggmax, jag har fått ett ca pris för sprutning på 67000 kr så det är ju lite skillnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.