Hej! På vår framsida håller 2st plintar upp våran altan. Dessa är gjutna kring 75-80talet. Ser att de är spruckna och jag skymtar armering i dem vilket känns bra. Tänkte riva altanen och göra en ny med något mindre mått. Men hur gör jag med plintarna. Törs man använda dem?
 
20140603_091426.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ursäktar den dåliga bildkvaliten. Är dessa sprickbildningar något att oroa sig över? Kommer bli en enkel altan ca 3.6x2.5meter
 
M
Jag tycker spontant att det ser ut mer som att betongen varit dåligt komprimerad vid gjuttillfället. OM det är så skulle inte jag oroa mig.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
S
jupp dålig komprimerad betong
 
Klappar man på dom "bestämt" med öppen hand så känns dom väldigt stabila. Npgon vits att göra något med dem? Kommer bli dolda under den nya konstruktionen.

Tack för era snabba svar!:)
 
S
twester skrev:
Klappar man på dom "bestämt" med öppen hand så känns dom väldigt stabila. Npgon vits att göra något med dem? Kommer bli dolda under den nya konstruktionen.

Tack för era snabba svar!:)
jag skulle velat ha nya plintar. helst ska man aldirg se armeringen när man har gjutigt
 
Syns ytters lite där det spruckit bort lite betong. Annars syns inget. Hade gärna bytt ut dem. Men kontra tid & jobb vorde det smidigt att kunna använda dessa på nytt.
 
S
twester skrev:
Syns ytters lite där det spruckit bort lite betong. Annars syns inget. Hade gärna bytt ut dem. Men kontra tid & jobb vorde det smidigt att kunna använda dessa på nytt.
lös det med att dra på lite puts eller murbruk.
vill du lite lyx så monterar du justera balkskor
 
Jag hade funderingar på på montera sådana när bygget ska igång.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
S
twester skrev:
Jag hade funderingar på på montera sådana när bygget ska igång.
mycket smidigare än bara palla under för att få upp i nivå
 
Ja detta bygge som fanns när vi flyttade hit känns lite rangligt som det är nu. Så det får bli nytt till hösten! Tack för alla tipsen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.