Hej.
Fick äntligen tummen ur och gick upp på taket för att byta två nockpannor som jag såg var trasiga.

Men till min förvåning var 80% av spruckna på mitten.

Taket är inte ens två år gammalt och ifjol var inga spruckna. Varit mycket snö i år och jag har skottat taket, men känns helt otroligt om det vore mitt fel? Har inte sprungit på nockpannorna eller slagit spaden i den inte heller skottat bort allt utan lämnat en 2dm

Kan de vara något byggfel. Skruvat åt dem för hårt?
 
  • Skadade nockpannor med sprickor längs en taknock på ett metalltak, omgivet av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av ett svart tak med nockpannor, varav några är spruckna, stegen ligger på taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle kontakta företaget och få dem att komma ut ock kolla, sen ta de via bygghandeln de köpte plattorna ifrån , någon typ av garantier måste juh finnas
 
Känns ju som om de blivit monterade på ett felaktigt sätt. Dragit åt fästena för hårt
 
  • Gilla
lupiner och 2 till
  • Laddar…
Ska försöka få tag på hustillverkaren imorgon. Skrev här först ifall att någon kunde säga vad de kan bero på.
För jag vet att dom kommer skylla på mig eller att jultomten och hans renar har trampat sönder.
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
L lupiner skrev:
Hej.
Fick äntligen tummen ur och gick upp på taket för att byta två nockpannor som jag såg var trasiga.

Men till min förvåning var 80% av spruckna på mitten.

Taket är inte ens två år gammalt och ifjol var inga spruckna. Varit mycket snö i år och jag har skottat taket, men känns helt otroligt om det vore mitt fel? Har inte sprungit på nockpannorna eller slagit spaden i den inte heller skottat bort allt utan lämnat en 2dm

Kan de vara något byggfel. Skruvat åt dem för hårt?
Kan ju va de eller i kombination att nockbrädan inte ligger an ordentligt mot pannorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.