Har beställt via Bygghemma.se två vridfönster 1 luft från SP fönster.
Karmmått 13x10 och 10x13. Har beställt med två vertikala och två lodräta fasta spröjs. Dvs rutan får 9 sektioner.

Problemet är att jag inte vet hur sjutton det egentligen kommer se ut. Blir proportionerna rätt?? Har skrivit till SPs kundtjänst men de svara aldrig. Varken bygghemma eller andra återförsäljare verkar kunna ge en verklighetstrogen skiss hur det blir. Det kanske kommer se futtigt ut. Man är hänvisad till den info som finns på nätet. Och den är samma som finns i nya katalogen från SP och Traryd bland annat.

Någon som vart med om detta tidigare?:x

Med vänlig hälsning,
Erber
 
Hej!
Det är ett ganska vanligt mått 10x13 på sådana fönster och då brukar man ha ett vertikalt och två horisontella,altså 6 st rutor på 13 x 10 blir det nog ännu konstigare med de mått som fönstren har med 9 rutor.
 
Drawing1 Model (1).png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Själv tycker jag det blir lite väl "plottrigt" med det tilltänkta. Skulle satsa på sex rutor.
 
  • Gilla
erber
  • Laddar…
Chang Yoon, det är precis det jag sökte. Hur har du fixat bilderna?? :D(y):D
 
erber skrev:
Chang Yoon, det är precis det jag sökte. Hur har du fixat bilderna?? :D(y):D
De är snabbt uppritade efter snitten från SP-fönsters hemsida. Utgick från Stabil Vridfönster. Har sedan antagit att du använder dig utav 31mm spröjsen (skulle se helt åt skogen om du använder den bredare modellen).

Gick lite väl fort då jag glömde att rotera de undre fönstren efter speglingen... :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.