Vi är mitt uppe i att sälja vårt hus med allt vad det innebär. Mycket visningar och inte alltid öppna, istället mindre visningar som man bokar med mäklaren.
Ni som är i vår sits eller varit vet att det är rätt jobbigt. Det gäller att hela tiden hålla huset i gott välstädat skick för att säga "ja visst går det bra att det kommer en familj halv fem idag...." utan att behöva grunna på om man tog undan i tvättstugan, bäddade vi sängen osv osv Har man dessutom små barn så gäller det verklligen att ha tungan rätt i mun.
Samt att man inför varje visning hoppas och tänker att "kanske nu".

Vad som då kan reta mig är alla dessa "titt-bögar" som vi har valt att kalla dem. Dvs personer som INTE alls är intresserad av att köpa hus överhuvudtaget utan bara är ute för att titta runt lite. Först upptar ni vår tid då vi förbereder/städar och fixar barnvakt, sedan upptar ni mäklarens tid som åker ut några mil för att visa huset för er i en kvart helt i onödan.
OM man vill se olika hus, hustyper etc då bokar man väl istället tid hos en husleverantör? Går på några av alla deras öppna visningar etc

Jag förstår mig inte på er! Skärpning nu! Vill ni ha hjälp med planlösning - till er nya ritning/utbyggnad m.m gå till en arkitekt, vänd er till kunniga här på forumet. Titta hos era vänner, när ni ändå är där...men nyttja inte ett "till salu-hus"för detta såvida det inte är öppen visning eller visning med flera då det ändå kan kvitta om det kommer ett par som bara "tittar".

Ok, nu har jag skällt ur mig..
tack
 
När vi sålde lägenhet hade vi dessutom magasinerat saker och hyrt en släpkärra för att ställa andra grejer på. Allt för att lägenheten skulle se sådär luftig och fin ut som mäklaren ville. Då hade det ju inte gått att boka in en massa småvisningar. Vi hade två ordnade visningar och sedan fick det vara bra.

Däremot vet jag att folk åker ut på husvisningar nästan som söndagsnöje. Jag kan tycka att det är ganska harmlöst på öppna visningar, men dålig stil om det är bokade visningar.
 
Mikael_L
En kompis och sin tjej, sprang lite halvt planlöst på visningar (men antagligen bara öppna sådana) utan att riktigt vara ute efter en lägenhet.
Men plötsligt råkade dom bara komma till "helt rätt objekt" och budade och köpte det till slut.

Ja OK, helt ointresserade kan dom ju inte varit, men deras plan var inte riktigt att köpa nåt, inte just då iaf, i och med att dom nyligen färdigställt förra lägenheten.

Så visst, även "titt-bögar" kan plötsligt bli köpare.

Men jag förstår er till fullo, och hoppas att det verkligen inte är många ointresserade som bokar slutna visningar.
 
Redigerat:
H
Ja, "titt-bögana" Är ut och tittar för att förmodeligen skapa sig en bild vad de kan tänka sig för hus. Så småning om så beslutar de sig när de hittar rätt objekt.

Dina intresserade kunder har säkert varit "titt-bögar" också.
Så de är nog inte att förakta!
 
Men det är väll ovanligt att de som bara tittar runt bokar privata visningar?

Har ni så många visningar måste det vara något konstigt med mäklaren.
De flesta husen går väll på 2 visningar + kanske någon extra i slutbudgivningen.
 
P
Är det så att huset är relativt nytt? Tanke på att TS nämner husleverantörer.
Att folk som planerar att bygga nytt går på bokade visningar bara för att kanske kunna se hur just den huslevernatören har byggt är ju ganska elakt.
Man borde kunna ringa huslevernatören och fråga om dom har några visninghus.

Men under detta med "söndagsnöjetittande" tror jag finns ett intresse att köpa men man vet inte vad.
 
HEM2121: Men jag föraktar inte presumptiva köpare, vad jag stör mig på är de som är ute efter att se på hus, inredning, kakelval etc.
Det framgår ju ganska tydligt när ett par kommer, står och diskuterar "ja men så kunde vi ju göra på ovanvåningen" när de tror att mäklaren inte hör...

puu: Åh vad jag önskar att det vore så, 2 visningar och sén vart det klart. Så fungerar det kanske när man har hus på attraktivt läge men när man bor lite off så är det andra bullar. Vi har haft X antal människor på visningar för att de fastnat för huset på nätet, kommit dit men se´n tyckt att det legat för avsides.

Som ni skrev, att komma och titta (på öppen visning eller visning med anmälan) för att ta reda på vad det är man letar efter är ju sin sak, men att boka tid för visning enskilt om man ändå inte är intresserad av det huset utan bara för att få inspiration tycker jag är själviskt , ego & nästanpå dumt. Spar på min tid, mäklarens tid och er egen.

mvh
 
H
Det kan ja hålla med om, ifall de bokar enskilt med mäklaren och de inte är seriöst intresserade, då är det ofog.

Den här varianten tycker jag är bra som jag har varit med om när min köpte hus.
Öppen visning och andra visningen är bara till för de som har lagt ett bud.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.