Vägg med småsprickor i den vita färgen efter målning, synliga tecken på färgproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har haft målare på besök och fått hjälp med bredspackling och sen lite färg på det. Sovrummet gick alldeles utmärkt men i vardagsrummet (målat i Nordsjö Ambiance xtramatt) har vi nu massa småsprickor i färgen, redan samma dag som det målades.

Vår målare, som egentligen vill köra Flügger, säger sig ha gjort allt enligt konstens alls (2 strykningar, torktider osv). Har ingen egentlig anledning att misstro honom. Men, nåt fel blir det.

Nån som har har råkat ut för detta?

2 saker värda att nämna:
- Pga att spacklingen inte blev helt bra första gången är det målat och spacklat i 2 omgångar.
- 12,5 liter färg behövdes och jag upptäckte just att på den lilla burken står annat glanstal (2) än på den stora (4). Men det är Nordsjö Xtramatt båda två, och skulle vara 4 enligt herrarna på Matt-Jacob.
 
Äsch, fick lite panik där, förlåt för onödigt inlägg. För framtida referens till andra som råkar på samma: ett lager till verkar göra susen.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Vad är det för material under spacklet?
 
Jag har i mitt hus någon form av sk*ttapeter som spricker när man har spacklat och målat på dem. Det kan uppstå sprickor månader efter målning. Jag tror det handlar om att det är en papperstapet som har släppt från underlaget. Hoppas det inte blir så för dig!
 
Håller tummarna, låter mindre kul. Hoppas du fått/får ordning på det.

Har dock rivit lite i den tapeten och den skiktar sig som en non-woven, så tror inte det ska vara papp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.