Hade några sprickor i betongplattan (gjuten altan) som vi nu har lagat genom att köra längs med sprickorna med vinkelslip sedan i med Cementbruk dom skulle vara avsett för detta ändamål. Dock nu när det är klart är lagningar brunfärgade och plattan grå?
Ska man köra upp att igen med vinkelslip en och i med betongblandning (betongpulver+vatten) istället?
Produkten jag använde va denna:
https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/lagningsmassa-casco-cement-rapid-1kg

Eller ska man använda sig av flytspackel? Lämna gärna tips!
 
Jag har också spacklat betong med betongspackel och det blir annan kulör.
Man kan ju alltid måla över det som i mitt fall var en trappa.
 
Man borde ju få samma färg om man bara blandar betong utan ballast? Vill helst ha betongen och inte måla :/.
 
Ja man tycker det. Jag trodde också att de skulle bli liknande färg men det blev stor skillnad.
En betongare gjorde liknande arbete på mitt jobb och även det blev färgskillnad rätt rejält. Nu är ju det en fabrik och utseendet inte lika viktigt men det kanske inte går få samma färg med spackelprodukter?
 
Jag skulle lagat med ardex a46 det är nog det närmsta i färg man kan komma. Men tyvärr så spelar det nog mindre roll vad du väljer det kommer alltid att synas mer eller mindre men vad du än lagar med. Men jag hade kört med ardex a46 // Mikael
 
  • Gilla
byggolle
  • Laddar…
Håller med Exxi ardex A46 är sjukt bra. Håller absolut bäst och brukar bli väldigt lik vanlig stålad betong med tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.