Hej,
Hur är postgången när grannen sprängt o grannhuset får sprickor? Man ringer sitt f-bolag, men hur rullar det på sedan? Och hur jobbigt blir det? Det gick en inspektör o dokumenterade i bostäderna innan sprängningen, o vad han har antecknat vet man aldrig. Byggaren är en surgubbe, så hur sammarbetsvillig han är kan jag tänka mig.

Jag kan se små små sprickor i mitt helkaklade badrum, de är små som en ögonfrans men kan finnas lite här o där i hörnen i badrummet. Huset är i lättbetong o puts så det finns inga gipsväggar, o det är fogad i alla hörn med kakelfog o inte silicon. (I takvinkel är det silicon)

Badrummet klarar sig säkert fint i framtiden då fog som sådan ej är vattentänt. Så jag vet inte heller om jag skall göra ett ärende av det eller ej. Skall jag låte det vara bara? Min granne hörde jag fått sprickor (därför jag också kollade efter) men i vilken omfattning vet jag ej (skall kolla upp mer sen)

Alla tips mottages, o jag ska göra en mer grundlig genomgång av hela bostaden när dem är klara med alla sprängning, verkar som de har lite kvar. Och då ringer jag mitt fbolag också o kollar.
 
Dokumentera, dokumentera och åter dokumentera med bilder. Är det bara i badrummet som det är sprickor?

Om du redan har konstaterade sprickor ska du nog ringa ditt f-bolag redan nu och inte vänta.
 
Jag fotade en del innan, men vet i fan om de små sprickorna kommer synas, trots inzoomande på högupplösa systemkamerabilder - har dock inte kollat ännu.
 
Hur långt avstånd är de från ditt hus till sprängningarna ? Va är ditt hus grundlagt på?
 
Firman som utförde sprägningen har försäkring som täcker skador. Kontakta sprängfirman och prata med dom.
 
Dracula skrev:
Jag fotade en del innan, men vet i fan om de små sprickorna kommer synas, trots inzoomande på högupplösa systemkamerabilder - har dock inte kollat ännu.
Hur kan du se sprickorna med blotta ögat om du inte kan se dom på inzoomade, högupplösta fotografier?
 
Inspektören bör väl rimligtvis kolla husen även efter sprängningen. Har du skorsten bör den vara provtryckt både före och efter sprängningen. Jag tror det är praxis i branchen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.