Hejsan,
Vi letar efter hus just nu och vi blev "kära" i just ett som har mest synliga problem. Det har en djup spricka i väggen, så djup att man kan se isoleringen, det verkar som att dom har byggt till ett rum och precis där dom började ligger sprickan. Undrar om någon här vet om detta är allvarligt? Är det värt att chansa. Finns det möjlighet att åtgärda?, i så fall hur mycket skulle det kosta, ung.?
Tacksam för svar!
Vänligen,
Rocketmonster.
 
M
Väkommen till byggahus!

Jag tänker att det underlättar nog om du beskriver vad för sorts konstruktion huset har, jag antar dock att det är stenhus eftersom där är en spricka, eller kanske är det en tegelfasad utanpå en trästomme? Svårt att säga något över huvud taget utan att veta...

Ännu bättre vore det med en bild också.
 
Hej MaxPax,
Tack för ditt svar.
Jag har desvärre inga bilder men jag vet det är Tegel och trä stomme och Tegelfasad.
Sprickan är ca. 5 cm. bred och man ser isoleringen sticka ut.
Känner ångest för jag älskar huset men vet inte om lagningen kommer att kosta mig skjortan.
 
M
Kan du grejja en bild så tror jag det finns ett gäng här som kan ge lite reflektioner. Spricka kan tyda på fler saker ex. sättningar, dåliga/sönderrostade förankringar. Men 5cm... ovanligt stort i min värld, säg mig, är den bredast högst upp eller längst ner?, eller rent av lika bred hela vägen? Hur ser sockeln ut under sprickan? också sprucken?
 
mh, minns inte om det var lika bred hela vägen eller bara i mitten.. Jag måste dit igen och ta en bild :)
Tack för din hjälp , jag återkommer snart !
vänligen, RM.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.