Hej alla.
Jag stör mig nått fruktansvärt på att vissa skarvar spricker på min gipsvägg . Jag har försökt spackla igen dom men innom 1 vecka är dom tbx. Fins det nått knep för hur jag får bort dom för alltid?
 
  • Sprucken skarv på gipsvägg ovanför vit list och kabelrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringstapet?
 
Du menar en tjock väv ich?
 
Har du inte använt skarvremsa?
 
Alt latex spackel, det är segare än vanligt medium spackel och spricker mindre..
 
Griffeltavlan
Ta byggfog typ ms polymer(y)
 
Nej på vissa skarvar mötts gips+gips utan den fasade kanten. Då har jag inte kunnat sätta den.. tänkte om man skulle dra en jätte tun akryl.. men tipset om den mer elastiska gipset lät bra.
 
M mrbygg1 skrev:
Du menar en tjock väv ich?
Den är slät som en tapet
 
Varken latex/Spackel/ms fog etc kommer hålla ihop sprickan, pappersremsa limmat med våtrumslim eller vävlim, sen spackla ut några gånger är det som gäller.
 
  • Gilla
mrbygg1
  • Laddar…
Men det kommer förmodligeb synas sen när jag målat att jag får en utbuckning..?
 
Martin321 Martin321 skrev:
Varken latex/Spackel/ms fog etc kommer hålla ihop sprickan, pappersremsa limmat med våtrumslim eller vävlim, sen spackla ut några gånger är det som gäller.
Fruktansvärt störande men du har nog rätt.. tack så mycket för svaret
 
Glasfiberremsa och mediumspackel fungerar för mig.
 
Hur mycket det syns beror lite på vart sprickorna är, en vägg med släpljus ifrån dagsljuset så syns det, är det en vägg utan släpljus så går det att få till. Viktigt är att inte bygga med spackel på själva remsan, spacklet ska vara på sidorna, en bred spackelspade 35-45cm är lämpligt, och spackla brett.
Killen i den här videon går igenom vikten av att bygga på sidorna. Med glasfiberremsa är risken bra mycket större att det spricker igen.
 
  • Gilla
mrbygg1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.