Hej!

Jag har en spricka i en klinker-platta i mitt badrum, precis vid brunnen. Det är svårt att avgöra hur djupt den går, men den går inte in i fogen vad jag kan se iaf. Det har varit så i flera år utan att vi har haft några problem, men det hade varit bra med lite feedback. Badrummet bör renoveras inom några år, så frågan är väl mest om och isf vad man bör göra tills dess.
 
  • En spricka i en klinkerplatta nära brunnen i ett badrum, inte genom fogen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Joneth skrev:
Hej!

Jag har en spricka i en klinker-platta i mitt badrum, precis vid brunnen. Det är svårt att avgöra hur djupt den går, men den går inte in i fogen vad jag kan se iaf. Det har varit så i flera år utan att vi har haft några problem, men det hade varit bra med lite feedback. Badrummet bör renoveras inom några år, så frågan är väl mest om och isf vad man bör göra tills dess.
Somna om, mest skönhetsfel.
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
tommib
Tätskiktet ligger under plattorna och fixet så det har ingen påverkan på det direkt. Däremot kan man fundera på om underlaget också satt sig och vad det gjort med tätskiktet. Om det är spånskiva under så skulle det kunna indikera läckage och att skivan blivit svampig och gett efter.

Troligen är det dock som Jonatan79 säger, en betydelselös spricka. Speciellt om det inte finns några andra tecken på problem.

Välkommen till forumet.
 
Tack för svaren, då sover jag lite lugnare framöver. :)
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.