Jag bor i ett hus byggt -90 som har platta på mark och ett badrum direkt på detta.

På måndag kommer en firma och flytspacklar golvet så jag har nu rivit bort den gamla äckliga plastmattan.

Runt rören för den vattenburna värmen är det ett parti med en smal, tunn spricka som verkar gå genom det gamla flytspacklet som ligger på plattan.

Måste detta område bilas bort och fyllas med nytt flytspackel på måndag? Eller kommer det nya flytspacklet förstärka upp detta så att det inte spelar någon roll?

Sedan verkar det som att det allra översta lagret (det lite mörkare) är någon typ av fiberförstärkt spackel, måste detta bort innan dom kan lägga nytt flyt? Det ligger likadant i fallet i duschen.

Jag är väldigt tacksam för snabba svar... :)
 
  • Bild.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tycker det runt rören ser ut som en igjutning, alltså att dom antingen bilat förut eller gjort en ursparning, som dom sedan spacklat igen. Funkar säkert att spackla över.

Det mörkare är nog en finspackling, funkar säkert att spackla över det också.

Se bara till så att allt som är löst eller om det är bom någonstans är borta tills dom kommer
Ska du spackla in golvvärme?
 
Instämmer med Nino... och se till att få bort alla limrester från mattan ;)
 
Tack så mycket för de snabba svaren. Blev rädd att jag skulle behöva bila och gjuta i och hålla på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.