Hej!

Såg i en tidigare tråd att det finns sprayfärg till element. Någon som har tips om detta? Var köper man sådan färg?

Mvh
/Anders
 
Jag köpte min hos min lokale färgaffär. Jag blev inte nöjd.
Kan vara mig det är fel på ;) men jag hade svårt att få den att täcka. Gick över till riktigt elementfärg med roller och då blev det bra.

Sprayburken kostade 99:- im jag inte minns fel.

Glömde skriva att det gällde elpaneler...
 
ok, jag tror inte roller lämpar sig för mina element . De är gamla och består av massor av ribbor (eller vad det nu kallas). Har funderat lite på at använda färgspruta också. Någon som provat det? Elementen går nog inte att flytta på så jag måste förmodligen måla dem där de är.
 
Att måla gamla REX element är besvärligt om man inte kan plocka bort dem och sprutmåla dem.
Vanlig sprayfärg fungerar bra så länge det inte är ett elektriskt element då du måste ha en värmetålig sprayfärg.
Anders
 
A
Jag spraymålade en gång mitt element i ett badrum som jag hade då. Jag hade f***n färg ÖVERALLT efter det, förutom den lilla bit jag hade täckt över. Visserligen kunde jag skura bort det meed Galltvål men.. Gör jag aldrig om kan jag säga (snyggt blev det iaf)
 
Elementspray finns på dom stora byggvaruhusen. Jag köpte min på K-rauta. Funkar fint!

/ P
 
Det blir inte billigt precis, med sprayburkar, men det kan bli riktigt bra. Använd först en bra grundfäg, Thurtels eller något ditåt, använd vit eller beige grundfärg, om elementet skall vara vitt. Använd sedan sprayfärg till bil, den håller kulören och ger en bra yta. Tycker Biltemas sprayfärg till bil eller deras motorfärg funkar bra.
 
Anna_Robban skrev:
Jag spraymålade en gång mitt element i ett badrum som jag hade då. Jag hade f***n färg ÖVERALLT efter det, förutom den lilla bit jag hade täckt över. Visserligen kunde jag skura bort det meed Galltvål men.. Gör jag aldrig om kan jag säga (snyggt blev det iaf)
He-he, jhar gjort samma misstag. Färgdamm ÖVERALLT!!! Så täck ordentligt, sedan täcker du en gång till. Avsluta med att täcka. färgdamm äter sig in i allt.
 
Vi funderarde också på att måla våra element själva, men med tanke på alla lager färg som fanns, och allt jobb med att få underlaget jämt, så valde vi att lämna in till en lackeringsfirma, som först sandblästrade och sedan lackade. Blev attans snyggt! Ca 1000 per elemnt (vi har långa element som väger bly) - värt varande krona!

/alacs
 
Snyggast blir det att lämna in radiatorena för målning. Om det är gamla Lenhovda element ( du har så har jag hört att dom tar emot gamla element för omlackering. Dom provtrycker dom också. Summan låg under 1000:- per element. Hör med dom om du bor i närheten.

http://www.lenhovdaradiatorfabrik.se/se/)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.